„Irlandczyka” Netfliksa w 7 dni obejrzało ponad 26 mln osób

Netflix

Popularny serwis zrobił wyjątek i pochwalił się oglądalnością, gdyż powszechnie wątpiono w powodzenie aż 3,5-godzinnego i bardzo tradycyjnego filmu Martina Scorsese. To kolejny sukces firmy, choć nie jest w stanie przyćmić aż 34 nominacji do Złotych Globów 2020.

„Irlandczyk” to opowieść gangsterska, w której obok Roberta De Niro występują Al Pacino, czy Joe Pesci. De Niro wciela się w rolę Franka Sheerana, weterana II wojny światowej, który zostaje mordercą na zlecenie mafii. W filmie zastosowano nową technologię komputerową, odmładzając De Niro o 50 lat. Film zdobył na Złotych Globach nominacje w pięciu kategoriach, podobnie jak „Pewnego razu… w Hollywood” Quentina Tarantino.

Jednak faworytem Złotych Globów, które mają być wręczone 5 stycznia w Los Angeles, jest inny obraz Netfliksa „Historia małżeńska” Noaha Baumbacha, opowieść o małżeństwie Nicole (Scarlett Johansson) i Charliem (Adam Driver), które walczy między sobą o prawa do opieki nad synem. Film otrzymał aż sześć nominacji w tym m.in. dla najlepszego dramatu, najlepsza aktor i aktorka w dramacie oraz najlepszy scenariusz.

CZYTAJ TAKŻE: Tego jeszcze nie było. 76-letni De Niro gra 20 latka

W kategoriach produkcji serialowych i telewizyjnych królują: „Czarnobyl”, „The Crown” oraz „Niewiarygodne” W tych kategoriach Netflix otrzymał 17 nominacji, zaś łącznie aż 34., bijąc wszystkich rywali. To pokazuje zmiany w branży filmowej, bo po raz pierwszy triumfuje serwis streamingowy.

Ten największy na świecie tego typu serwis z roku na rok przyciąga coraz więcej widzów i zdobywa coraz więcej nagród. Jest także jednym z największych producentów w Hollywood. W tym roku dysponował budżetem w wysokości 15 miliardów dolarów, a to więcej niż posiadała każda inna wytwórnia. Zdaniem amerykańskiego portalu „The Verge” Netflix od 2015 roku zwiększa swój budżet o średnio 35 procent rocznie.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix ratuje legendarne kino. Tilda Swinton: Wybudujcie całą sieć

Jednak swój sukces zawdzięcza głównie produkcjom, na które inne wytwórnie nie chciały się zdecydować. Takim filmem jest właśnie „Irlandczyk” Martina Scorsese, którego obejrzało w ciągu pierwszych 7 dni od premiery 26,4 mln osób. Firma liczyła, że będzie ich 40 mln w skali miesiąca.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Deepfake zniszczy politykę, biznes i życie prywatne ludzi

Ćwierć miliona dolarów – tyle padło łupem oszustów, którzy w pierwszym dotąd udokumentowanym przestępstwie ...

Ostatnie uderzenie Trumpa. Zakaz inwestowania w chińskie spółki

Prezydent USA Donald Trump podpisał rozporządzenie zakazujące amerykańskim inwestorom posiadania akcji chińskich spółek, które ...

Fala fałszywych recenzji zalewa Facebooka

Portal nie jest w stanie w pełni poradzić sobie z fake recenzjami produktów na ...

Nie będzie samochodu Apple? Wolta Koreańczyków

Wydawało się, że iCar jest już na prostej drodze do produkcji. Autonomiczny samochód elektryczny ...

Polskie firmy sypną grami jeszcze wiosną

Do blisko 2,2 mld zł urośnie w tym roku polski rynek gier. Ich twórcy ...

9 listopada to Europejski Dzień Wynalazców. Czy mamy powody do świętowania?

MIT Technology Review ogłosiło coroczną listę „Innovators Under 35”, w której wskazano 35 wyróżniających ...