Polski startup logistyczny chce podbić Niemcy

Zarząd startupu Omnipack (od lewej: Tomasz Kasperski, Rafał Szcześniewski i Karol Milewski) chce pomóc rodzimym e-sklepom w zagranicznej ekspansji
mat. pras.

Międzynarodowa ekspansja, inwestycja w technologię, uruchomienie dwóch centrów logistycznych, w tym jednego przy granicy z Niemcami – plany warszawskiej firmy robią wrażenie. Już dziś niemal połowa jej biznesu pochodzi z zagranicy.

Omnipack zamknął trzecią rundę finansowania, w ramach której pozyskał 4 mln zł. Tym samym poziom inwestycji w startupie osiągnął już poziom 10 mln zł. W warszawską spółkę logistyczną zaangażowali się m.in. przedsiębiorcy, którzy budowali takie biznesy, jak RTB House, Travelist, Groupon Poland czy iProspect – m.in. Tomasz Nowiński, Robert Rosiak, Mateusz Jura czy Michał Marcinkowski.

Cel? Zdobycie europejskiego rynku

Robiąc zakupy przez internet, często nie zdajemy sobie sprawy z tego, co jest po drugiej stronie e-sklepu. Magazynowanie, pakowanie i dostarczanie produktów to procesy, dzięki którym zamówienie trafia „pod drzwi”. Wraz z rosnącą popularnością handlu w sieci rośnie liczba e-sklepów i oferta produktowa dostępna online. Handlujący w sieci coraz mocniej skupiają się na sprzedaży, a logistykę przenoszą do firm outsourcingowych. I to właśnie w tej branży, tzw. fulfillmentu, biznes buduje Tomek Kasperski, założyciel Omnipacku.

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2020. O kim będzie głośno w Polsce i na świecie

Firma, którą kieruje, oferuje kompleksową obsługę operacyjną: magazynowanie, pakowanie, wysyłkę oraz obsługę zwrotów, oraz technologiczną: integrację z kurierami oraz platformami e-commerce. Startup, który posiada już pod Warszawą dwa magazyny, szykuje się do uruchomienia dwóch profesjonalnych centrów logistycznych, w tym jednego na granicy z Niemcami (ma umożliwić świadczenie usługi w standardzie „next day” na tamtejszym rynku już w połowie 2020 r.).

– Dzięki otwarciu naszego magazynu przy granicy z Niemcami będziemy w stanie zaoferować dostawę na terytorium naszych zachodnich sąsiadów w cenie bardzo zbliżonej do lokalnych stawek krajowych w Niemczech, w standardzie dostawy na następny dzień roboczy od wysyłki. Jest to bardzo duży krok ułatwiający operowanie na europejskim rynku e-commerce. Wkrótce zamierzamy takie rozwiązania zaproponować również w innych krajach – zapowiada Kasperski. – Rynek, na którym funkcjonujemy, zmienia się i rośnie bardzo dynamicznie, a my razem z nim. Naszym celem jest zdobycie go w Europie – zaznacza.

Właśnie na tę ekspansję w grudniu Omnipack pozyskał od inwestorów 4 mln zł. A już obecnie prawie połowa biznesu firmy pochodzi z zagranicy. – Z naszymi klientami działamy na kilkunastu rynkach, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy krajach skandynawskich – mówi szef Omnipacku. I dodaje, że w 2019 r. spółka otworzyła nowe centrum logistyczne w Nadarzynie pod Warszawą, tym samym zwiększając całościową powierzchnię magazynową do prawie 6 tys. mkw.

Firmaoferuje kompleksową obsługę operacyjną: magazynowanie, pakowanie, wysyłkę oraz obsługę zwrotów, oraz technologiczną: integrację z kurierami oraz platformami e-commerce

– W 2020 r. planujemy otwarcie nawet 20 tys. mkw. nowej powierzchni – zaznacza nasz rozmówca.

Ale Omnipack to nie tylko „typowa” logistyka, ale również nowe technologie. Stanowią one ważny akcent w strategii startupu.

Fulfillment mocno zyskuje na znaczeniu

Omnipack dostarczył klientom dwa autorskie cyfrowe narzędzia: Client Portal i Return Tool. – Ten pierwszy daje klientom dostęp do informacji o ich logistyce 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Dokładnie tak, jakby mieli magazyn tuż za ścianą. Rozwiązanie umożliwia m.in. monitorowanie stanu magazynowego, awizację dostaw lub generowanie szczegółowych raportów dotyczących produktów zwracanych przez konsumentów – wylicza Tomek Kasperski. – Z kolei Return Tool jest ściśle związany z procesem zwrotów. Narzędzie wspiera kadrę magazynową, usprawnia przyjmowanie zwrotów oraz umożliwia dodawanie zdjęć i innych załączników – kontynuuje.

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2020. Dziesięć firm, które warto obserwować

Nowe technologie mają być mocno obecne w rozwoju Omnipacku. – To obszar, który będziemy rozwijać, bo nowe narzędzia i produkty dostarczą klientom doskonałe doświadczenie i transparentność procesów. Szczególnie mocno zainwestujemy w sztuczną inteligencję – podkreśla twórca warszawskiego startupu.

Jak tłumaczy, dzięki algorytmom wykorzystującym uczenie maszynowe i AI firma będzie w stanie – na podstawie olbrzymich zestawów danych, na których na co dzień pracuje – z dużą precyzją przewidywać zapotrzebowanie klientów np. na powierzchnię magazynowa czy pracowników.

Omnipack ma ambicję, by pomagać e-sklepom, nie tylko tym dużym, ale również mniejszym, w międzynarodowej ekspansji. Przekonuje, że wsparcie takich partnerów jak Omnipack dla biznesów online będzie niezwykle istotne. – Coraz więcej marek zwraca uwagę na koszt obsługi zwrotów – wprowadza opłaty lub ograniczenia. Spodziewamy się utrzymania tego trendu, bo branża e-commerce coraz bardziej walczy o rentowność. Słabe wyniki Ubera po debiucie i nieudane IPO WeWork zwracają coraz większą uwagę na rentowność biznesu, a inwestorzy chcą widzieć zwrot z inwestycji – komentuje Kasperski.

CZYTAJ TAKŻE: Polski e-commerce bije rekordy. Nakręca rynek paczek

Fulfillment staje się ważnym elementem strategii e-commerce. – Ostatnio Shopify i eBay zaoferowały tzw. merchantom możliwość fulfillmentu. Mocno w to inwestuje również Walmart – wskazuje założyciel Omnipacku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy opracowali cudowny lek na kaca. Pomógł Japończyk

Dzięki państwowym funduszom i pomocy japońskiego naukowca polski startup opracował preparat niwelujący skutki zatrucia ...

Automatyzacja to powrót do szkoły. Kto musi się przekwalifikować?

Nowe prognozy dotyczące skutków automatyzacji są optymistyczne dla pracowników, ale i tak oznaczają konieczność ...

100 lat geologii w służbie państwa

Państwowy Instytut Geologiczny obchodzi w tym roku stulecie istnienia. Z tej okazji dyrektor dr ...

Resort cyfryzacji stworzył aplikację dla objętych kwarantanną

Kwarantanna domowa – tak nazywa się uruchomiona właśnie apka, która ma pomóc w szybszej ...

„Gramy o przyszłość – wejdź do gry”

Inwestycje w innowacje stają się obecnie koniecznością, by przetrwać na rynku. A gdzie rodzą ...

Sztuczna inteligencja od Google rozpozna zapachy

Zespół naukowców z Google Brain stworzył algorytm, którzy może zidentyfikować zapachy na podstawie ich ...