Polacy zignorowali wirusa i ruszyli do kin. Kuszą niższe ceny

Adobe Stock

O 10 proc. biletów więcej niż przed tygodniem sprzedały kina w Polsce w ostatni weekend.

Dane o frekwencji w kinach do pewnego stopnia pokazują, w jaki sposób Polacy podchodzą do epidemii koronawirusa, którego pierwszy przypadek rząd ogłosił 4 marca br. Według Boxoffice.pl (a więc z pominięciem filmów dystrybuowanych przez UIP) kina w kraju sprzedały w dniach 6–8 marca 589 tys. biletów, czyli o około 10 proc. więcej niż tydzień wcześniej.

Więcej widzów poszło np. do Cinema City, które ścięło ceny biletów w całym kraju. Katarzyna Opertowska, dyrektor marketingu tej sieci, nie podaje liczb. Według niej w niedzielę 8 marca widownia była większa niż 8 marca 2019 r.

CZYTAJ TAKŻE: Strach przed koronawirusem. Kina mocno tną ceny

Mniej widzów odnotowały kina Heliosa (Grupa Agory). – Liczba biletów sprzedanych w sieci kin Helios w miniony weekend była jedynie o około 10 proc. niższa niż tydzień wcześniej. Ten spadek łączyłbym obecnie najbardziej ze zmianą cennika jednego z naszych konkurentów. W najbliższy piątek, gdy Helios wprowadzi jednolitą cenę biletów, spodziewamy się zniwelowania efektu różnicy w cenie – mówi Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. Według naszych informacji w ciągu trzech dni Helios sprzedał około 160 tys. biletów.

Po zmianie cenników Cinema City w Warszawie i okolicach wejściówka na film 2D kosztuje 17 zł, w innych miastach – 15 zł. Cena w Heliosie ma spaść do 14,9 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus miażdży kina. Kto na tym zyskuje

Rok temu weekend po 8 marca był rekordowy: kina sprzedały ponad 1 mln biletów. Grano dużo więcej hitów.

W ten piątek na ekrany weszła „Sala Samobójców. Hejter”. Jak podał dystrybutor, przyciągnął 143 tys. widzów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Plaga fake newsów o koronawirusie. Znany bloger ukarany

Znany blog finansowy, „Zero Hedge”, został usunięty z Twittera za sianie dezinformacji o koronawirusie. ...

Najgroźniejsi celebryci w internecie. Szukanie ich grozi wirusem

Wyszukując informacje w sieci o ulubionych celebrytach, możemy być narażeni na ataki cyberprzestępców i ...

Twitter będzie płatny? Kryptonim „Gryphon”

Twitter pracuje nad wprowadzeniem platformy subskrypcyjnej. Być może wkrótce za korzystanie z tego medium ...

Zysk Zooma w górę o 3300 proc. Firma więcej warta niż Sony czy IBM

Popyt na oprogramowanie do wideokonferencji napycha kieszenie Zoom Video Communications. Pandemia spowodowała, że w ...

Największa oferta publiczna w historii. Gigantyczny popyt na Ant Group

Oferta publiczna Ant Group spotkała się z ogromną nadsubskrypcją. W Szanghaju, w przypadku inwestorów ...

YouTube: Najpopularniejsze klipy muzyczne 2019 roku

Hiszpańskojęzyczni artyści zdominowali listę TOP 10 najpopularniejszych klipów muzycznych na YouTube w 2019 roku. ...