Znany na świecie polski startup ruszył do walki z koronawirusem

Na Camp Nou w Barcelonie działają sensory krakowskiej firmy Estimote
AFP

Krakowska firma Estimote postanowiła dostosować do walki z epidemią swoje urządzenie, które jest dostępne na rynku amerykańskim.

“Od dwóch lat wdrażamy w Stanach tzw. „panic buttony”, czyli małe „ubieralne” nadajniki,
które pozwalają pracownikom hoteli dyskretnie zgłosić alarm wraz z ich precyzyjną lokacją wewnątrz budynku. Ponieważ mamy sporo dostawców komponentów w Chinach to śledzimy temat wirusa od dwóch miesięcy. W tym czasie na szybko przerobiliśmy nasze nadajniki, aby zliczały, którzy pracownicy mieli ze sobą kontakt bliższy, niż 2 metry. Dzięki temu firmy mogą łatwo i szybko zarządzić kwarantannę osób, u których jest ryzyko infekcji” – napisał na Facebooku Jakub Krzych, współzałożyciel i współwłaściciel Estimote.

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2020. O kim będzie głośno w Polsce i na świecie

I dodaje, że w Krakowie spółka ma już wyprodukowane pierwsze 2 tys. urządzeń. Z kolei drugi współzałożyciel, Steve Cheney, jest przekonany, że urządzenie pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa w miejscach pracy.

mat. pras.

Urządzenie nazwane “Proof of Health” zawiera lokalizator GPS i czujniki bliskości działające na Bluetooth oraz wbudowane LTE. Spółka planuje zwiększyć produkcję nawet do 10 tys. urządzeń.

CZYTAJ TAKŻE: Polska chce przyspieszyć z Internetem Rzeczy. Czas najwyższy

Estimote to światowy potentat na rynku beaconów – niewielkich, bezprzewodowych urządzeń, dzięki którym na smartfony trafiają użyteczne informacje. Wdrożono je w nowojorskim Muzeum Guggenheima i na barcelońskim stadionie Camp Nou. Wśród klientów znajduje się m.in. Apple czy Amazon. Obecnie firma 95 proc. projektów realizuje za granicą – w USA, Kanadzie, Australii czy Japonii. O nowych pomysłach Estimote związanych z internetem rzeczy rozpisują się zagraniczne serwisy internetowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Technologiczny gigant z Kalifornii wchodzi do Polski

Wyceniany na 22,5 mld dol. startup Stripe rusza na podbój europejskich rynków. Ta założona ...

Youtuberzy zarobią na koronawirusie

YouTube umożliwi monetyzację treści związanych z koronawirusem. Gigant znosi dotychczasowe ograniczenia dla materiałów dotyczących ...

Posiłki zamawiane online trafiły do starszych

Zamówienia posiłków przez internet rosną kilka razy szybciej niż cały sektor gastronomiczny. Trend ma ...

Kiosk e-medyczny prześwietli pracownika

PZU Zdrowie rozpoczęło testy kiosku telemedycznego dla swoich pracowników. Spółka jest zadowolona z popularności, ...

Wirus zwiększył apetyt na konsole. Boom w branży

Gry wideo i sprzęt dla graczy to jedne z niewielu branż, które z epidemii ...

Rozpoznawanie emocji będzie wkrótce żyłą złota

Narzędzia sztucznej inteligencji zdolne do oceny emocji klientów to raczkujący rynek, ale z dużą ...