Rating Captain bierze się za negatywne opinie w sieci

Twórcy Rating Captain mają sposób na negatywne recenzje online
mat. pras.

Wrocławski startup zamierza zrewolucjonizować rynek zarządzania opiniami online, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję oraz technologię analizy big data.

Choć Rating Captain działa dopiero od maja ub.r., to ma już ponad 50 klientów, wśród których znajdują się m.in. Świat Przesyłek czy IdeaShirt. Startup stworzył narzędzie dla sklepów e-commerce i firm internetowych, które pomaga budować pozytywny wizerunek firmy i produktów, zwiększać sprzedaż oraz podnosić jakość procesów w obszarze zarządzania tzw. satysfakcją klientów. Aplikacja – powstała z inicjatywy Mateusza Piwnickiego i Karola Bocheńskiego – poza bezpośrednim wpływem na wizerunek i sprzedaż firm dzięki gromadzonym opiniom pozwala przewidywać zachowania konsumentów oraz mierzyć ich reakcje na oferowane produkty i usługi jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie. W tym celu wrocławska firma sięgnęła po algorytmy sztucznej inteligencji i systemy analityki big data.

– Dostarczamy technologię, dzięki której właściciele firm będą podejmować lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe. Dzięki autorskim algorytmom uczenia maszynowego narządzie pozwoli zautomatyzować obsługę negatywnych opinii, a dogłębna analiza ich treści umożliwi natychmiastowe wykrycie elementów wymagających poprawy, związanych np. ze zbyt długim czasem dostawy, sposobem działania strony lub infolinii – wylicza Mateusz Piwnicki.

W zeszłym miesiącu w Rating Captain zainwestował fundusz Czysta3.vc. Do startupu popłynął 1 mln zł. Jak tłumaczy Karol Bocheński, zdobyte fundusze pozwolą skoncentrować się na realizacji projektów badawczych i budowaniu zespołu. Spółka, dzięki pozyskanym funduszom, otrzymała dostęp do zaplecza naukowego oraz możliwości realizacji prac B+R na danych zbieranych w ramach aplikacji (badania będą prowadzone we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz naukowcami Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w obszarze machine learning i big data).

Szymon Janiak, managing director w Czysta3.vc, przekonuje, że Rating Capitan to firma z aspiracjami na sukces międzynarodowy. Jego zdaniem produkt ma ogromny potencjał, jest podparty badaniami, rozwijany, opierając się na realnych danych i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza konkurencję.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Movie Games weszły z przytupem na giełdę

Producent gier jest piętnastym, tegorocznym debiutantem na małej giełdzie. Spółka planuje w przyszłym roku ...

Miliard złotych na zrzutki online. Smartfony rządzą

Rynek tzw. finansowania społecznościowego szybko rośnie. Według prognoz większość takich transakcji w sieci rodacy ...

Microsoft ma 45 dni na przejęcie TikToka. Trump boi się wyborców?

Pod wpływem doradców prezydent USA zmienił zdanie i Microsoft może próbować przejąć Tiktoka. Donald ...

Możesz sprawdzić, gdzie teraz znajduje się Św. Mikołaj. To proste

Google udostępniło przed świętami narzędzie – Trasa Świętego Mikołaja (Santa Tracker), dzięki któremu możesz ...

Rusza sklep internetowy Lidla

Lidl, drugi co do wielkości sprzedawca detaliczny, rozpoczyna sprzedaż online. Tego się można było ...

Pierwszy afrykański jednorożec idzie na nowojorski parkiet

Jumia, firma z branży e-commerce z Nigerii, wybiera się na NYSE. Powstała w 2012 ...