Choć Rating Captain działa dopiero od maja ub.r., to ma już ponad 50 klientów, wśród których znajdują się m.in. Świat Przesyłek czy IdeaShirt. Startup stworzył narzędzie dla sklepów e-commerce i firm internetowych, które pomaga budować pozytywny wizerunek firmy i produktów, zwiększać sprzedaż oraz podnosić jakość procesów w obszarze zarządzania tzw. satysfakcją klientów. Aplikacja – powstała z inicjatywy Mateusza Piwnickiego i Karola Bocheńskiego – poza bezpośrednim wpływem na wizerunek i sprzedaż firm dzięki gromadzonym opiniom pozwala przewidywać zachowania konsumentów oraz mierzyć ich reakcje na oferowane produkty i usługi jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie. W tym celu wrocławska firma sięgnęła po algorytmy sztucznej inteligencji i systemy analityki big data.

– Dostarczamy technologię, dzięki której właściciele firm będą podejmować lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe. Dzięki autorskim algorytmom uczenia maszynowego narządzie pozwoli zautomatyzować obsługę negatywnych opinii, a dogłębna analiza ich treści umożliwi natychmiastowe wykrycie elementów wymagających poprawy, związanych np. ze zbyt długim czasem dostawy, sposobem działania strony lub infolinii – wylicza Mateusz Piwnicki.

W zeszłym miesiącu w Rating Captain zainwestował fundusz Czysta3.vc. Do startupu popłynął 1 mln zł. Jak tłumaczy Karol Bocheński, zdobyte fundusze pozwolą skoncentrować się na realizacji projektów badawczych i budowaniu zespołu. Spółka, dzięki pozyskanym funduszom, otrzymała dostęp do zaplecza naukowego oraz możliwości realizacji prac B+R na danych zbieranych w ramach aplikacji (badania będą prowadzone we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz naukowcami Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w obszarze machine learning i big data).

Szymon Janiak, managing director w Czysta3.vc, przekonuje, że Rating Capitan to firma z aspiracjami na sukces międzynarodowy. Jego zdaniem produkt ma ogromny potencjał, jest podparty badaniami, rozwijany, opierając się na realnych danych i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza konkurencję.