Rating Captain bierze się za negatywne opinie w sieci

Twórcy Rating Captain mają sposób na negatywne recenzje online
mat. pras.

Wrocławski startup zamierza zrewolucjonizować rynek zarządzania opiniami online, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję oraz technologię analizy big data.

Choć Rating Captain działa dopiero od maja ub.r., to ma już ponad 50 klientów, wśród których znajdują się m.in. Świat Przesyłek czy IdeaShirt. Startup stworzył narzędzie dla sklepów e-commerce i firm internetowych, które pomaga budować pozytywny wizerunek firmy i produktów, zwiększać sprzedaż oraz podnosić jakość procesów w obszarze zarządzania tzw. satysfakcją klientów. Aplikacja – powstała z inicjatywy Mateusza Piwnickiego i Karola Bocheńskiego – poza bezpośrednim wpływem na wizerunek i sprzedaż firm dzięki gromadzonym opiniom pozwala przewidywać zachowania konsumentów oraz mierzyć ich reakcje na oferowane produkty i usługi jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie. W tym celu wrocławska firma sięgnęła po algorytmy sztucznej inteligencji i systemy analityki big data.

– Dostarczamy technologię, dzięki której właściciele firm będą podejmować lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe. Dzięki autorskim algorytmom uczenia maszynowego narządzie pozwoli zautomatyzować obsługę negatywnych opinii, a dogłębna analiza ich treści umożliwi natychmiastowe wykrycie elementów wymagających poprawy, związanych np. ze zbyt długim czasem dostawy, sposobem działania strony lub infolinii – wylicza Mateusz Piwnicki.

W zeszłym miesiącu w Rating Captain zainwestował fundusz Czysta3.vc. Do startupu popłynął 1 mln zł. Jak tłumaczy Karol Bocheński, zdobyte fundusze pozwolą skoncentrować się na realizacji projektów badawczych i budowaniu zespołu. Spółka, dzięki pozyskanym funduszom, otrzymała dostęp do zaplecza naukowego oraz możliwości realizacji prac B+R na danych zbieranych w ramach aplikacji (badania będą prowadzone we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz naukowcami Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w obszarze machine learning i big data).

Szymon Janiak, managing director w Czysta3.vc, przekonuje, że Rating Capitan to firma z aspiracjami na sukces międzynarodowy. Jego zdaniem produkt ma ogromny potencjał, jest podparty badaniami, rozwijany, opierając się na realnych danych i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza konkurencję.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple zapłaci hakerowi milion dolarów

Włamcie się do naszego systemu, a my zapłacimy za to milion dolarów. To oferta ...

Śledczy na tropie polskiego grafenu

W grafenowej spółce Nano Carbon ruszył konkurs na nowego prezesa. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, warszawska ...

Twitter chce przejąć chińskiego giganta

Do walki o przejęcie zagranicznej działalności TikToka dołącza Twitter. Popularny serwis społecznościowy chce kupić ...

Smartwatch na prezent – na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Korzystanie ze smartwatcha jest coraz popularniejsze. Zegarek tego typu po połączeniu ze smartfonem za ...

Ponad 100 mln zł dla firm i jednostek naukowych na cyberbezpieczeństwo

To pieniądze, które Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oferuje w trzecim konkursie w ramach ...

Obraca się jak wiatrak. To przyszłość telewizorów?

Samsung szuka sposobu, by dotrzeć do pokolenia, które intensywnie konsumuje media społecznościowe. I ma ...