Polacy zaskakująco o e-zakupach. Rzecz, która najmocniej irytuje

Adobe Stock

Dla internautów kluczowym parametrem decydującym o tym, czy kupią produkt jest szybka i przewidywalna dostawa, a dopiero później cena

Aż 79,60 proc. Polaków z dostępem to Internetu (wg Gemiusa to aż 84,9 proc. populacji) robi zakupy w Internecie – wynika z raportu ExpertSender. 11,2 proc. to osoby, które robią to od niedawna – krócej niż 12 miesięcy. Z kolei aż 17,1 proc. badanych kupuje online kilka razy w tygodniu, a 4,1 proc. robi to nawet codziennie.  6,6 proc. kupuje za małe kwoty, miesięcznie nie przekraczając 50 zł, za to co drugi  wydaje więcej niż 300 zł.

Z badania wynika, że o finalizacji zakupów w sklepie dla 19,4 proc. kluczowe znaczenie ma szybka i przewidywalna dostawa, a najniższa cena dla 15,5 proc. Opinie o sklepie mają znaczenie dla 13,8 proc.

– W 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku prognozowano na ok. 20 proc. Jednak pandemia koronowirusa wiele zmieniła. Obserwujemy   wzmożony   ruch   w   sklepach internetowych, dlatego wartość e-commerce w tym roku może   być   znacznie   większa   niż   pierwotnie przewidywano – mówi Krzysztof Jarecki, prezes ExpertSender.

CZYTAJ TAKŻE: To już prawdziwa plaga. Polacy celowo zwracają e-zakupy

Kupujących  online  zniechęcają  przede  wszystkim  nachalne,  powtarzające  się  i  nietrafione reklamy. Firma podaje, że właściwe  skonfigurowanie  rekomendacji  produktów  oraz  bardziej  stonowana i spersonalizowana ich prezentacja jest zatem o wiele bardziej istotna niż nam się wydaje.

– Rozwój technologii zmienia potrzeby konsumentów do odwiedzania sklepów stacjonarnych, aby przymierzyć ubranie lub uzyskać fachową poradę. E-sklepy oferują wiele  rozwiązań  takich  jak  dostawy  tego  samego  dnia,  rozmowy  przez  live  chat  oraz  atrakcyjne   zaprezentowanie produktów. Co więcej, algorytmy, które   podpowiadają   klientowi jakimi innymi produktami może być zainteresowany, bardzo ułatwiają zakupy. Należy  jednak pamiętać, że proces przejścia klienta do sklepów online będzie bardzo długi i żmudny – mówi Jakub Leszczyński, szef marketingu Diverse. – Polski konsument  jest przyzwyczajony do zakupów jako formy spędzania wolnego czasu z rodziną, co szczególnie można zauważyć w mniejszych miastach. Tam ruch po otwarciu punktów handlowych utrzymuje się na podobnym poziomie, czego nie można powiedzieć o galeriach w dużych miastach – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple ma sprytny plan na Chińczyków. Wojna handlowa mu niestraszna

Urządzenia Apple’a produkowane są w Chinach, ale Foxconn twierdzi, że nie będzie problemów z ...

Gigant stworzył maskę na baterie. Ułatwi oddychanie w czasie pandemii

Koreański koncern LG ogłosił wprowadzenie nowej kategorii produktów – to maski ułatwiające oddychanie. Zasilana ...

Dotkliwa porażka Internetu. Przegrywa… z gazetkami supermarketów

Choć sklepy inwestują masę pieniędzy w nowoczesne formy dotarcia do klienta, to większość z ...

Sztuczna inteligencja wskazała leki, które mogą zwalczać COVID-19

Startup BenevolentAI twierdzi, że odkrył lek, który może być skuteczny w walce z COVID-19. ...

Zablokowali chińskie aplikacje i gry. Trump ma potężnego sojusznika

Indie rozszerzają listę zakazanych chińskich aplikacji. Znalazła się na niej także popularna gra PUBG ...

Serwisy społecznościowe uciekają z Hongkongu. Nawet chiński TikTok

Opuszczanie Hongkongu przez popularne serwisy ma związek z nową polityką bezpieczeństwa narzucaną przez Chiny. ...