Polskie rozwiązanie w e-handlu. AI dostosuje ceny do konkurencji

Adobe Stock

Sopocki startup ma sposób na zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem platformy Amazon. Pomoże Clipperon – sztuczna inteligencja zwiększająca marżę.

Clipperon to system stworzony przez startup Nethansa, działający na polskim i niemieckim rynku e-commerce. Firma, specjalizująca się w kompleksowym prowadzeniu kont na Amazonie oraz automatyzacji sprzedaży na tej platformie, pozyskała w grudniu od inwestorów 8 mln zł na ekspansję zagraniczną oraz rozwój Clipperona (łącznie z poprzednimi rundami finansowania spółka pozyskała już 15 mln zł).

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja z Polski ochroni granice sojusznika USA

System, działający w modelu SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa), oparty jest na technologii AI – sztuczna inteligencja analizuje ofertę konkurencji i optymalizuje na tej podstawie ceny wystawionych na sprzedaż produktów. W efekcie jest w stanie zwiększać marżę e-sprzedawcy.

– Jako cel wyznaczyliśmy sobie zbudowanie pozycji paneuropejskiego lidera w zakresie wsparcia sprzedaży na Amazonie. Stworzony przez nas system jest innowacyjnym rozwiązaniem w skali globalnej. Niebawem będzie on dostępny również w modelu SaaS, stając się jednym z filarów naszej działalności – komentuje Sascha Stockem, prezes Nethansy.

CZYTAJ TAKŻE: Polski algorytm może być rewolucją w kardiologii

Jak podkreśla, za sprawą Clipperona przed sopockim startupem otworzy się wiele nowych rynków. Spółka na razie nie zdradza jednak, gdzie za granicą zamierza rozpocząć działalność.

– Fakt, iż z systemu Clipperon korzystają już firmy z innych europejskich państw, wskazuje wyraźnie, że posiada on potencjał do ekspansji zagranicznej – przekonuje Sascha Stockem. Wśród klientów Nethansy są m.in. Swiss i Wojas.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska spółka IT debiutuje, gdy na giełdach leje się krew

Dostarczający oprogramowanie Spyrosoft trafił z debiutem na trudny okres. Na razie jednak popyt na ...

Instagram ma pomysł na walkę z dręczeniem w sieci

Popularny Instagram będzie pytał użytkowników, czy na pewno chcą wysłać komentarz. Cyberbullying jest jednym ...

Google wesprze narkomanów

Cyfrowy gigant wprowadził na terenie Stanów Zjednoczonych nową usługę Recover Together, która ma pomóc ...

Rezerwacje podróży nowej generacji

Kupując przez wielkie portale rezerwacyjne, można oszczędzić nawet połowę kosztów. Hotelarze zyskują dzięki nim ...

Polacy odcinają się od kabli

Coraz więcej Polaków korzysta z urządzeń mobilnych. W minionym roku z internetem za pomocą ...

Brak fryzjera i kosmetyczki? Polacy radzą sobie w domu

Sprzęt do pielęgnacji sprzedawał się dobrze już wcześniej, ale po zamknięciu salonów zainteresowanie eksplodowało. ...