Polskie rozwiązanie w e-handlu. AI dostosuje ceny do konkurencji

Sopocki startup ma sposób na zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem platformy Amazon. Pomoże Clipperon – sztuczna inteligencja zwiększająca marżę.

Publikacja: 05.01.2021 09:07

Polskie rozwiązanie w e-handlu. AI dostosuje ceny do konkurencji

Foto: Adobe Stock

Clipperon to system stworzony przez startup Nethansa, działający na polskim i niemieckim rynku e-commerce. Firma, specjalizująca się w kompleksowym prowadzeniu kont na Amazonie oraz automatyzacji sprzedaży na tej platformie, pozyskała w grudniu od inwestorów 8 mln zł na ekspansję zagraniczną oraz rozwój Clipperona (łącznie z poprzednimi rundami finansowania spółka pozyskała już 15 mln zł).

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja z Polski ochroni granice sojusznika USA

System, działający w modelu SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa), oparty jest na technologii AI – sztuczna inteligencja analizuje ofertę konkurencji i optymalizuje na tej podstawie ceny wystawionych na sprzedaż produktów. W efekcie jest w stanie zwiększać marżę e-sprzedawcy.

– Jako cel wyznaczyliśmy sobie zbudowanie pozycji paneuropejskiego lidera w zakresie wsparcia sprzedaży na Amazonie. Stworzony przez nas system jest innowacyjnym rozwiązaniem w skali globalnej. Niebawem będzie on dostępny również w modelu SaaS, stając się jednym z filarów naszej działalności – komentuje Sascha Stockem, prezes Nethansy.

CZYTAJ TAKŻE: Polski algorytm może być rewolucją w kardiologii

Jak podkreśla, za sprawą Clipperona przed sopockim startupem otworzy się wiele nowych rynków. Spółka na razie nie zdradza jednak, gdzie za granicą zamierza rozpocząć działalność.

– Fakt, iż z systemu Clipperon korzystają już firmy z innych europejskich państw, wskazuje wyraźnie, że posiada on potencjał do ekspansji zagranicznej – przekonuje Sascha Stockem. Wśród klientów Nethansy są m.in. Swiss i Wojas.

Clipperon to system stworzony przez startup Nethansa, działający na polskim i niemieckim rynku e-commerce. Firma, specjalizująca się w kompleksowym prowadzeniu kont na Amazonie oraz automatyzacji sprzedaży na tej platformie, pozyskała w grudniu od inwestorów 8 mln zł na ekspansję zagraniczną oraz rozwój Clipperona (łącznie z poprzednimi rundami finansowania spółka pozyskała już 15 mln zł).

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja z Polski ochroni granice sojusznika USA

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie