Udany debiut Answear.com. Czas na zagraniczną ekspansję

Z prawie 20-proc. przebitką wobec cenie w publicznej ofercie pierwotnej wystartowały notowania walorów Answear.com na warszawskiej giełdzie. Potem było już tylko lepiej.

Publikacja: 08.01.2021 10:10

Polacy coraz częściej kupują odzież w internecie

Polacy coraz częściej kupują odzież w internecie

Foto: Bloomberg

Dziś rano na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych zadebiutowała spółka e-commerce Answear.com. Na otwarciu sesji akcję platformy odzieżowej założonej przez Krzysztofa Bajołka wyceniono na 29,9 zł, a prawo do akcji na 29,8 zł, czyli o prawie 20 proc. wyżej niż wyniosła cena w publicznej ofercie (25 zł).

To zachowanie zgodne z oczekiwaniami analityków, którzy – jak pisaliśmy – spodziewali się pozytywnego zachowania notowań po tym jak instytucje znegocjowały pierwotnie proponowaną cenę maksymalną (36,5 zł).

CZYTAJ TAKŻE: Polski serwis z odzieżą rozpoczyna zagraniczną ekspansję. 11 krajów

Konferencja poświęcona debiutowi Answear.com odbyła się w formie transmisji na Youtube. W czasie 20-minutowego spotkania, akcje i PDA platformy drożały silnie. Widać było przez chwilę nawet  ponad 50-proc. wzrost notowań.

W pierwotnej publicznej ofercie Answear.com inwestorzy nabyli zarówno akcje nowe (dziś weszły do obrotu prawa do tych akcji – PDA), jak i dotychczasowe, sprzedane przez fundusz z grupy MCI. W sumie wydali ponad 80 mln zł, a spółka pozyskała około 45 mln zł na rozwój.

– Dziękuję za zaufanie i możliwość dalszego wspólnego rozwoju Answear.com – powiedział dziś Krzysztof Bajołek. Obiecał inwestorom otwartość, aby mogli być na bieżąco zorientowani co dzieje się w spółce.

CZYTAJ TAKŻE: To już prawdziwa plaga. Polacy celowo zwracają e-zakupy

– Mamy nadzieję, że rynek kapitałowy przyczyni się do rozwoju spółki za granicą – mówił Piotr Borowski, członek zarządu GPW, życząc firmie realizacji planów przedstawionych podczas IPO. Rozwój firmy na kolejnych rynkach Europy Środkowowschodniej to główny cel emisji.

Piotr Borowski zapowiedział kolejny debiut na parkiecie w przyszłym tygodniu.

Dziś rano na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych zadebiutowała spółka e-commerce Answear.com. Na otwarciu sesji akcję platformy odzieżowej założonej przez Krzysztofa Bajołka wyceniono na 29,9 zł, a prawo do akcji na 29,8 zł, czyli o prawie 20 proc. wyżej niż wyniosła cena w publicznej ofercie (25 zł).

To zachowanie zgodne z oczekiwaniami analityków, którzy – jak pisaliśmy – spodziewali się pozytywnego zachowania notowań po tym jak instytucje znegocjowały pierwotnie proponowaną cenę maksymalną (36,5 zł).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie