Netflix chce skończyć z dzieleniem się kontem. Traci na tym miliardy

Bloomberg

Netflix rozpoczął testowanie nowej funkcji. Ma ona zapobiec dzieleniu się kontem z osobami spoza jednego gospodarstwa domowego.

Niektórzy użytkownicy platformy streamingowej po zalogowaniu się na swoje konto widzą specjalną planszę z prośbą o podanie kodu wysłanego na powiązany numer telefonu lub adres mailowy. Oznacza to koniec z dzieleniem się kontem ze znajomymi i przyjaciółmi. Współdzielenie ma być tylko dla osób mieszkających razem. Netflix postanowił zablokować jedną z najpopularniejszych funkcji, która chwali sobie użytkownicy.

Przedstawiciel serwisy powiedział brytyjskiej BBC, że nowy sposób weryfikacji dostępu do konta ma na celu „sprawdzenie, czy osoby używające Netflixa są faktycznie do tego uprawnione”, czyli czy płacą abonament.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix ma już 200 mln subskrybentów. Pomógł koronawirus i seriale

Na razie funkcja jest w fazie testowej i Netflix nie chce zdradzić, czy zacznie obowiązywać na stałe i na cały, świecie. Jednak według mediów udziałowcy platformy naciskają na jej kierownictwo, by uporządkowało tę kwestię, ponieważ według szacunkowych danych sporo osób współdzieli konta w sposób niezgodny z regulaminem, co ma negatywny wpływ na finanse. Ukrócenie tego procederu może zwiększyć liczbę osób, które zdecydują się na wykupienie abonamentu samodzielnie, zamiast korzystać z dostępu znajomych.

Platformy streamingowe, takie jak Netflix, HBO Go, Amazon Prime i Disney +, umożliwiają użytkownikom tworzenie wielu profili na jednym koncie, ale w umowach określają, że mają być używane przez osoby mieszkające razem w jednym gospodarstwie domowym. Wiele osób nie przejmują się tym zapisem, wychodząc z założenia, że firmom trudno go zweryfikować i wyegzekwować.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix podnosi ceny abonamentów

W 2016 roku założyciel Netflixa Reed Hastings powiedział, że dzielenie się hasłem to coś z czym „musimy nauczyć się żyć”, ponieważ nie da się oddzielić tych którzy dzielą się z rodzina od tych, którzy udostępniają je znajomym. „Radzimy sobie z tym” – dodał. Jednak trzy lata później platforma potwierdziła, że zastanawia się, jak rozwiązać ten problem i ograniczyć dzielenie się. Jednak nie przedstawiono żadnych konkretnych rozwiązań.

Netflix zyskał prawie 37 milionów nowych subskrybentów w 2020 roku i ma obecnie ponad 200 milionów subskrybentów na całym świecie. Oglądalność platformy gwałtownie wzrosła podczas pandemii.

Według wyliczeń firmy analitycznej Parks Associates, Netflix co roku traci na dzieleniu się hasłem ok. 9 miliardów dolarów. Według amerykańskich mediów na weryfikację dostępu do kont naciskali udziałowcy platformy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szklaneczka whisky od sztucznej inteligencji

Szwedzka destylarnia Mackmyra skorzystała z pomocy Microsoftu oraz fińskiej firmy technologicznej Fourkind, by skomponować ...

Twórca CD Projekt stawia na salony VR

Michał Kiciński, autor potęgi studia CD Projekt, które na koncie ma taką grę jak ...

Nokie wysyłały dane do Chin. Trwa dochodzenie

Finlandia rozpoczęła dochodzenie przeciwko właścicielowi Nokii. Chodzi o podejrzenie przekazywania danych osobowych na serwer ...

Polskie firmy pracują nad lekami na Covid-19. Kto się liczy

Szczepionki i leki na Covid-19 to dziś najbardziej deficytowy produkt. Do walki z pandemią ...

Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Uber zaczynał jako firma para-taksówkowa. Dziś, głównie w wyniku pandemii i lockdownu, częściej wozi ...