Aktualizacja: 13.03.2025 02:52 Publikacja: 16.05.2022 22:30
Dwusilnikowe drony Royal Mail latają na odległe wyspy, ale przyszłością są przesyłki pod drzwi.
Foto: Windracers
Brytyjska poczta poinformowała właśnie, że w ciągu najbliższych 3 lat jej 500 dronów zacznie dostarczać przesyłki do odległych społeczności w całej Wielkiej Brytanii. Chodzi o 50 nowych tras, w pierwszej kolejności na wyspy Scilly, Szetlandy, Orkady i Hebrydy. To na początek. Kolejne trasy będą zależeć od „poprawy ekonomiki bezzałogowych statków powietrznych”.
Nowe usługi wymagają jeszcze zatwierdzenia przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA). Ten zaś twierdzi, że aby dostawy dronów były codziennością, muszą być „w pełni zintegrowane z przestrzenią powietrzną”, ze wszystkimi innymi użytkownikami, od spadochroniarzy po wojskowe szybkie odrzutowce. Ale to już tylko kwestia czasu.
Niemiecki Volocopter chce wystartować w 2024 roku w Paryżu z pierwszą komercyjną usługą pasażerskich dronów. Takie kilkuosobowe pojazdy mogą zrewolucjonizować transport miejski.
Amerykańska linia lotnicza United Airlines chce dowozić swoich pasażerów na i z lotniska za pomocą małych samolotów elektrycznych pionowego startu. W ten sposób ominą drogowe korki.
Izraelska armia testuje nowy typ uzbrojenia – to autonomiczny pojazd bojowy średniego zasięgu, który jest w praktyce mobilną wyrzutnią dronów.
Bezzałogowce w prywatnych rękach to nie tylko świetna zabawa, ale również potężne zagrożenie. Po raz kolejny przekonali się o tym pasażerowie, jak i pracownicy portu lotniczego. Tym razem na Wyspach.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Dotąd jeszcze żadna armia świata nie mogła się pochwalić tego typu uzbrojeniem – Pekin wprowadza do służby okręt sterowany przez sztuczną inteligencję (AI), który ma być platformą dla autonomicznych dronów.
W lutym, najkrótszym miesiącu w roku, Lotnisko Chopina odprawiło prawie 1,6 mln pasażerów. To o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 r. i o 11,2 proc. więcej niż w lutym 2024. Doskonałe są także wyniki cargo.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Przewoźnicy z coraz większą desperacją domagają się obniżenia ustawowych kosztów prowadzenia działalności. Wskazują, że nie są konkurencyjni na europejskim rynku.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Rosyjskie służby bezpieczeństwa mają nie lada problem – zmagają się z niedoborem sprzętu do hakowania smartfonów. Ta technologia jest im niezbędna w prowadzonych śledztwach, ale firmy, które ją dostarczały, wycofały się z Rosji.
Szefowie gigantów technologicznych stanęli na podium w Białym Domu w czasie inauguracji Donalda Trumpa na prezydenta i szczodrze sponsorowali tę imprezę. Hołd się nie opłacił, wyceny spółek runęły, a rekordzistą jest Tesla ze spadkiem kursu o 40 proc.
Emil Domeracki wchodzi do Walter Herz jako partner i udziałowiec. Będzie odpowiedzialny za grunty inwestycyjne.
Manus to agent turystyczny, bazujący na sztucznej inteligencji, który już udowodnił swoją zdolność do tworzenia skomplikowanego planu podróży, np. siedmiodniowej podróży z Seattle do Japonii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas