Aktualizacja: 05.02.2025 10:33 Publikacja: 12.11.2021 12:49
Foto: Bloomberg
Dzień Signla (ang. Singles Day) to odpowiednik zachodniego Czarnego Piątku (ang. Black Friday). Świętowanie Dnia Singla przypada na 11 listopada, jednak wiele platform uruchamia specjalne promocje już od początku listopada.
Historia Singles Day sięga 2009 r. kiedy Alibaba zorganizowała pierwszy festiwal zakupowy. Od tego czasu Dzień Singla przerodził się w szał zakupowy, do którego dołączyły także inne platformy e-commerce w Chinach, które oferują wysokie rabaty i promocje.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
W 2024 r. liczba wizyt w tego typu obiektach spadła o 3,5 proc., co pokazuje, że Polacy nadal mocno trzymali się za kieszenie i ograniczali wydatki konsumpcyjne.
70 proc. mieszkańców stolicy kupiło coś online w ostatnim czasie. Wynik jest znacznie wyższy od średniej dla całego kraju, lokującej Polskę daleko w unijnych statystykach. Podlasie zaś ma jeden z najniższych spośród badanych.
Lider sprzedaży książek i muzyki w Polsce zapowiada dalsze inwestycje. Zarówno w platformę internetową, jak i stacjonarne sklepy, których liczba w tym roku ma zbliżyć się już do 400.
Platformy handlowe mają jeszcze tylko kilka dni na przekazanie fiskusowi informacji o osobach, które sprzedały online towary za ponad 2 tys. euro.
Aż 19 proc. kupujących w sieci zostało oszukanych w 2024 r. Jeszcze więcej zetknęło się z tym problemem wśród członków rodziny lub znajomych.
Handel ubraniami systematycznie się kurczy i przechodzi do internetu. Odczuła to spółka będąca właścicielem marek Troll i Top Secret - jest likwidowana, nie dała rady walczyć z Temu czy Shein.
Branża internetowa rozpoczęła walkę o zniesienie progu 150 euro, do którego przesyłki z Chin są zwolnione z opłat celnych w UE. Polska prezydencja może w tym pomóc
Rosną wszystkie sektory rynku gastronomicznego, choć najszybciej przybywa punktów mobilnych, jak np. food trucki. Ogółem liczba placówek zwiększyła się o ponad 4 tys., co oznacza najlepszy wynik od dekady.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas