Rekordowe zakupy w Dzień Singla. Te produkty zaskoczyły

Podczas chińskiego festiwalu promocji i zakupów, który odbywa się corocznie 11 listopada dwie wiodące platformy e-commerce w Państwie Środka sprzedały towary o łącznej wartości 139 mld dol.

Publikacja: 12.11.2021 12:49

Rekordowe zakupy w Dzień Singla. Te produkty zaskoczyły

Foto: Bloomberg

Dzień Signla (ang. Singles Day) to odpowiednik zachodniego Czarnego Piątku (ang. Black Friday). Świętowanie Dnia Singla przypada na 11 listopada, jednak wiele platform uruchamia specjalne promocje już od początku listopada.

Historia Singles Day sięga 2009 r. kiedy Alibaba zorganizowała pierwszy festiwal zakupowy. Od tego czasu Dzień Singla przerodził się w szał zakupowy, do którego dołączyły także inne platformy e-commerce w Chinach, które oferują wysokie rabaty i promocje.

Alibaba podała, że w tym roku, w okresie 11 pierwszych dni listopada wartość sprzedanych produktów (GMV) wyniosła 540,3 mld juanów (84,54 mld dol.), co stanowi wzrost o 8 proc. rok do roku.

Z kolei JD.com, największy rywal Alibaby poinformował, że GMV sięgnął 349,1 mld juanów (54,6 mld dol.), co stanowi wzrost o 28 proc. rok do roku. Obie platformy osiągnęły rekordową wartość sprzedanych produktów.

Czytaj więcej

Kontratak Allegro. Jest odpowiedź na ofertę Prime Amazona

A co najchętniej kupują klienci w trakcie Dnia Singla? JD.com przekazał, że odnotował gwałtowny wzrost zakupów produktów luksusowych i artykułów związanych ze zwierzętami domowymi. Ponadto, kiedy ruszyła finalna wyprzedaż, w ciągu dwóch pierwszych sekund wolumen sprzedaży iPhonów przekroczył 100 mln juanów.

Tegoroczny Dzień Singla odbywał się jednak w gorszych nastrojach niż w ostatnich latach. Chińskie firmy technologiczne nadal są poddawane intensywnej kontroli ze strony organów regulacyjnych.

Ponadto 8-proc. wzrost GMV Alibaby jest gorszy od prognoz analityków. Tempo wzrostu jest również znacznie niższe niż w poprzednich latach. W 2020 r. podczas Dnia Singla GMV Alibaby wzrósł o 26 proc. rok do roku.  Analitycy Citi stwierdzili, że choć tegoroczne dane były gorsze niż przewidywali, nie było to całkowicie nieoczekiwane biorąc pod uwagę ostrą konkurencję, spowalniającą gospodarkę i słabnące nastroje konsumentów.

Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
E-Commerce
Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
E-Commerce
Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki
E-Commerce
Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce