Dzień Signla (ang. Singles Day) to odpowiednik zachodniego Czarnego Piątku (ang. Black Friday). Świętowanie Dnia Singla przypada na 11 listopada, jednak wiele platform uruchamia specjalne promocje już od początku listopada.
Historia Singles Day sięga 2009 r. kiedy Alibaba zorganizowała pierwszy festiwal zakupowy. Od tego czasu Dzień Singla przerodził się w szał zakupowy, do którego dołączyły także inne platformy e-commerce w Chinach, które oferują wysokie rabaty i promocje.
Alibaba podała, że w tym roku, w okresie 11 pierwszych dni listopada wartość sprzedanych produktów (GMV) wyniosła 540,3 mld juanów (84,54 mld dol.), co stanowi wzrost o 8 proc. rok do roku.
Z kolei JD.com, największy rywal Alibaby poinformował, że GMV sięgnął 349,1 mld juanów (54,6 mld dol.), co stanowi wzrost o 28 proc. rok do roku. Obie platformy osiągnęły rekordową wartość sprzedanych produktów.
Czytaj więcej
Allegro ogłosiło, iż okresowo obniża cenę Smarta! na 39 zł za roczny pakiet. To o 10 zł rocznie mniej niż oferta konkurencji.