Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce

Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.

Publikacja: 30.08.2022 17:03

Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce

Foto: Adobe Stock

CCC sięgnęło właśnie po technologię 3D, która pozwala użytkownikom zakupowej aplikacji „przymierzyć” wirtualnie dowolne buty z e-sklepu. Wystarczy jedynie apka i aparat w telefonie komórkowym. Dzięki przymierzalni 3D w aplikacji CCC klienci na żywo mogą zobaczyć jak będą wyglądać w wybranej parze. - Kupując obuwie online, często zastanawiamy się, czy będą one pasować do ubrań, które posiadamy w szafie, jak będą prezentować się na naszych nogach. Dzisiaj, dzięki przymierzalni 3D, możemy to w łatwy i szybki sposób sprawdzić - bez wychodzenia z domu - mówi Aleksandra Koclejda, Mobile App Marketing Leader w CCC.

Po uruchomieniu apki i skierowaniu aparatu smartfona na stopy lub nasze odbicie w lustrze na ekranie zobaczymy wybrany produkt dopasowany do naszych stóp. W tej cyfrowej ofercie jest około 100 par butów. Ale ma być ich znacznie więcej.

Aplikacja mobilna CCC jest jedną z najbardziej popularnych w Polsce - została pobrana już ponad 9 mln razy, Jest dostępna na ośmiu rynkach (w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Austrii, Grecji, Bułgarii i Węgrzech). Swój potencjał online dzięki nowym technologiom wykorzystać chce też Media Markt. Sieć sklepów z elektroniką wdrożyła właśnie awatara. Chodzi o wirtualnego asystenta na facebookowym profilu marki. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Firma nazywa go wirtualnym influencerem, bo ma dzielić się wiedzą technologiczną i wspierać użytkowników w obszarze nowych rozwiązań. Magdalena Nafalska-Knieć, Brand Strategy and Marketing Planning Manager w MediaMarktSaturn Polska, tłumaczy, że to cyfrowa postać wykreowana na człowieka.

Czytaj więcej

Kontrowersyjna oferta Amazona. Głos zmarłego

- Zależy nam na budowaniu i utrzymywaniu trwałych relacji z użytkownikami nowych technologii, kreowaniu jak najlepszych doświadczeń zarówno w kontaktach z naszą marką, jak i nowoczesną elektroniką. Dlatego właśnie stworzyliśmy postać MediaMarka – mówi Nafalska-Knieć.

W firmie podkreślają, że postępująca digitalizacja, w tym rozwój sztucznej inteligencji, otwierają nowe możliwości, a wirtualni influencerzy zdobywają coraz większą popularność, szczególnie w krajach azjatyckich.

MediaMarek został stworzony jako postać męska w wieku 35 lat. Jego rekomendacje mają pomóc w doborze urządzeń, będzie też dla użytkowników źródłem informacji o nowinkach, czy promocjach.

CCC sięgnęło właśnie po technologię 3D, która pozwala użytkownikom zakupowej aplikacji „przymierzyć” wirtualnie dowolne buty z e-sklepu. Wystarczy jedynie apka i aparat w telefonie komórkowym. Dzięki przymierzalni 3D w aplikacji CCC klienci na żywo mogą zobaczyć jak będą wyglądać w wybranej parze. - Kupując obuwie online, często zastanawiamy się, czy będą one pasować do ubrań, które posiadamy w szafie, jak będą prezentować się na naszych nogach. Dzisiaj, dzięki przymierzalni 3D, możemy to w łatwy i szybki sposób sprawdzić - bez wychodzenia z domu - mówi Aleksandra Koclejda, Mobile App Marketing Leader w CCC.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
E-Commerce
Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
E-Commerce
Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
E-Commerce
W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka