Za paliwo zapłacisz telefonem przy dystrybutorze

materiały prasowe

Aplikacja Orlen Pay ma odpowiadać na wszystkie potrzeby kierowcy, a w konsekwencji ułatwiać interakcję z usługami i produktami Orlenu.

Rz: Orlen zapowiadał szerokie udostępnienie rozwiązania, które umożliwi płacenie za paliwo za pomocą telefonu bez konieczności wizyty w kasie. Co się z nim dzieje?

Tomasz Gniewek, dyrektor Biura Rozwoju Sprzedaży Paliw PKN Orlen: Wkrótce udostępnimy klientom nowy system płatności mobilnych Orlen Pay, który umożliwi zakup paliwa bezpośrednio przy dystrybutorze. Zakończyliśmy fazę testów i przygotowujemy się do pełnego wdrożenia. Mamy już doświadczenie w tej kwestii, bo od 2016 roku działa nasza aplikacja mFLOTA skierowana do osób prowadzących działalność gospodarczą. Teraz chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów indywidualnych. Oznacza to, że każda osoba, która pobierze aplikację, dokona rejestracji użytkownika i zaakceptuje regulamin, będzie mogła zapłacić za paliwo przy dystrybutorze. Obserwujemy trendy rynkowe i nietrudno zauważyć, że dziś liczy się przede wszystkim czas, a dokładniej sposoby na jego zaoszczędzenie. Nowa aplikacja odpowiada na te potrzeby.

Nietrudno skojarzyć taką aplikację z propozycją Just Drive. Czy przypadkiem to nie zdublowanie się pomysłów i chęć bezpośredniego czerpania zysków były powodem zakończenia współpracy z firmą proponującą to rozwiązanie?

Faktyczne prace nad naszą aplikacją zaczęły się dużo wcześniej, niż zrodził się sam pomysł aplikacji Just Drive. Nie mylmy zatem tych rozwiązań, które są dwoma niezależnymi rozwiązaniami przeznaczonymi dla innego kręgu odbiorców. System mFLOTA stanowił pierwszy etap większego projektu, którego celem jest bezobsługowe tankowanie paliwa i udostępnienie klientom, w tym indywidualnym, zbiorczego pakietu usług w jednej aplikacji. Kiedy my wdrażaliśmy mFLOTĘ, nie było mowy o żadnych rozwiązaniach tego typu. Just Drive to aplikacja, która z założenia miała być przypisana tylko do nabywców konkretnych modeli nowych aut w ramach naszego programu flotowego. Na żadnym etapie nie było mowy o udostępnieniu jej klientom indywidualnym jak w przypadku mFlota. Z naszej strony byłoby to nielogiczne, bo przecież w tym czasie byliśmy już na zaawansowanym etapie prac nad naszą mobilną aplikacją. Pamiętajmy też, że aplikacja Just Drive nie była sama w sobie innowacyjna, a jedynie opierała się na naszych rozwiązaniach dedykowanych flotowcom.

Czyli Just Drive bazowało na waszym pomyśle?

Aplikacja Just Drive była wpięta w nasz program mFLOTA, co miało ułatwić konkretnym producentom aut oferowanie swoim klientom szerokiego pakietu usług, takich jak leasing, ubezpieczenie czy właśnie tankowanie. Taki biznesplan wynikał też z przekazywanych nam pierwotnie materiałów czy wreszcie wersji aplikacji, którą jeszcze w grudniu 2017 r. otrzymaliśmy do testów. W dniu inauguracji okazało się natomiast, wbrew wcześniejszym ustaleniom, że mamy w sieci aplikację o zupełnie innych funkcjonalnościach, do tego dostępną dla szerokiej grupy użytkowników. Z punktu widzenia naszych standardów etyki w biznesie było to niedopuszczalne i po prostu niebezpieczne. Stąd konieczność podjęcia natychmiastowych działań z naszej strony.

A wracając do aplikacji Orlen Pay – nie obawiacie się, że taki system wpłynie na obniżenie rentowności sklepów na stacjach?

Nie widzimy takiego zagrożenia, bo nowa aplikacja ma właśnie odpowiadać na wszystkie potrzeby kierowcy, a w konsekwencji ułatwiać interakcję z usługami i produktami Orlenu. Przewidzieliśmy m.in. opcję zbierania punktów VITAY czy korzystania z promocji Stop Cafe. W ten sposób kilka kliknięć na telefonie załatwi wszystkie nasze bieżące potrzeby. Przewidujemy też szereg promocji dla osób korzystających z aplikacji, które będą zachęcać do odwiedzenia stacji już po zatankowaniu i opłaceniu paliwa.

Mogą Ci się również spodobać

Nowa bohaterka sieci. Po szlabanie na telefon tweetuje przez lodówkę

Wpisy nastolatki znanej na Twitterze jako Dorothy stały się viralowym hitem. Po tym jak ...

CI Games odkrywa karty. Wiemy, co pokaże na targach w Los Angeles

Podczas czerwcowych targów w Los Angeles spółka pokaże kolejną część „Snipera” oraz dwa nowe ...

Posłowie chcą, by służby się przyjrzały, jak politycy korzystają z komunikatorów

Koordynator służb specjalnych powinien przygotować wytyczne dotyczące takich aplikacji – uważają posłowie PO Joanna ...

Wojna o pasażerów bliska rozstrzygnięcia. Uber się kaja

Sejm chce w środę w zaledwie trzy godziny określić kształt rynku przewozu osób. Amerykańska ...

Nowa technologia batem na podróbki

Blockchain ma pomagać w walce z masowym fałszowaniem produktów. Takie rozwiązania testuje już branża ...