W AGD hitem suszarka do ubrań i ekspres do kawy

Bloomberg

Sprzedaż w Polsce takich produktów jak lodówki, pralki, kuchenki i zmywarki sięgnęła w ub.r. 7,7 mld zł. Oznacza to wzrost o 7 proc.

– W 2018 r. nie tylko w naszej branży konsumpcja szalała. Spodziewam się, że w bieżącym roku rynku artykułów gospodarstwa domowego urośnie o 4–5 proc. – twierdzi Wojciech Konecki, dyrektor APPLiA Polska, związku pracodawców AGD.

Dość niespodziewanie hitem okazały się suszarki do ubrań. Dynamika sprzedaży takich urządzeń na rodzimym rynku przekroczyła 40 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy coraz więcej elektroniki premium

Choć na globalnym rynku tzw. duże AGD odnotowało spadek popytu (sprzedaż sięgnęła 177 mld euro i skurczyła się o 1 proc.), to już br. ma być lepszy. Firma badawcza GfK prognozuje skok światowej sprzedaży o 6 proc.

Cała kategoria AGD w naszym kraju to sektor wyceniany na 10,2 mld zł. Jego niewielką część stanowi małe AGD. W 2018 r. kupiliśmy takie urządzenia za 2,5 mld zł

Eksperci twierdzą, że kategoria ta, która odpowiada za ok. 17 proc. sprzedaży w całym segmencie, zyskuje dzięki nowym technologiom. Wskazują na aktualne trendy: możliwość połączenia z internetem oraz komunikowania się urządzeń między sobą. – W sprzęcie do gotowania przeszliśmy drogę od prostych palników gazowych do zaawansowanych płyt indukcyjnych. Wielu do dziś gotuje na gazie, ale najnowszej generacji płyty mają już technologie sterowania płomieniem i dodatkowe systemy bezpieczeństwa – mówi Krzysztof Nagodziński, dyrektor sprzedaży w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizory OLED szybko tanieją

Cała kategoria AGD w naszym kraju to sektor wyceniany na 10,2 mld zł. Jego niewielką część stanowi małe AGD. W 2018 r. kupiliśmy takie urządzenia za 2,5 mld zł, co oznacza wzrost aż o 13 proc. Popyt w Polsce był zatem sporo wyższy niż globalna średnia. Na świecie sprzedaż małego AGD osiągnęła wartość około 86 mld euro i była o 7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Z danych GfK wynika, że motorem napędowym były rynki regionu Azji i Pacyfiku, gdzie odnotowano 13-proc. skok. Znacząco sprzedaż wzrosła również w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Turcji i Afryce – o 10 proc. Dla porównania w Europie było to już 7 proc., zaś w Ameryce Płn. doszło nawet do spadku zainteresowania tą kategorią o 2 proc.

W Polsce liderem wzrostów okazały się ekspresy do kawy. W 2018 r. kupiliśmy aż o 46 proc. więcej tego typu urządzeń niż w 2017 r.

Na świecie wśród najszybciej rosnących kategorii były m.in. odkurzacze. W Polsce liderem wzrostów okazały się ekspresy do kawy. W 2018 r. kupiliśmy aż o 46 proc. więcej tego typu urządzeń niż w 2017 r.

CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy droższy sprzęt AGD

GfK prognozuje, że br. przyniesie na rynku małego AGD utrzymanie trendu wzrostowego. Globalna sprzedaż ma zwiększyć się o 8 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gdzie, za ile i jakie posiłki zamawiamy online. Duże zaskoczenie

Wcale nie mieszkańcy metropolii, ale miast satelickich czy tzw. sypialni wydają najwięcej na posiłki ...

Na giełdę idzie kontrowersyjny jednorożec. Wycena: 47 mld dol.

We Company, do której należy startup WeWork, planuje debiut giełdowy, z którego chce pozyskać ...

Adrian Kostrzębski: E-sport staje się polskim towarem eksportowym

Wieść o naszej imprezie dochodzi do najbardziej odległych krajów. Katowicka impreza nadal będzie wyznaczała ...

Przejmują ABC Datę i liczą na lepszy rok w na rynku komputerowym

Międzynarodowy koncern Also wraz z funduszem MCI chcą przejąć ABC Datę. To nowy rozdział ...

Historyczny lot załogowy SpaceX odwołany. Przez pogodę

Niesprzyjające warunki pogodowe sprawiły, że pierwsza załogowa misja kosmiczna SpaceX została odwołana. To miał ...

Jadwiga Emilewicz: Polski eksport cyfrowy jest zbyt mały

Polska może dużo zyskać na rozwijaniu cyfrowego eksportu. Mamy się czym chwalić  – mówi ...