W AGD hitem suszarka do ubrań i ekspres do kawy

Bloomberg

Sprzedaż w Polsce takich produktów jak lodówki, pralki, kuchenki i zmywarki sięgnęła w ub.r. 7,7 mld zł. Oznacza to wzrost o 7 proc.

– W 2018 r. nie tylko w naszej branży konsumpcja szalała. Spodziewam się, że w bieżącym roku rynku artykułów gospodarstwa domowego urośnie o 4–5 proc. – twierdzi Wojciech Konecki, dyrektor APPLiA Polska, związku pracodawców AGD.

Dość niespodziewanie hitem okazały się suszarki do ubrań. Dynamika sprzedaży takich urządzeń na rodzimym rynku przekroczyła 40 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy coraz więcej elektroniki premium

Choć na globalnym rynku tzw. duże AGD odnotowało spadek popytu (sprzedaż sięgnęła 177 mld euro i skurczyła się o 1 proc.), to już br. ma być lepszy. Firma badawcza GfK prognozuje skok światowej sprzedaży o 6 proc.

Cała kategoria AGD w naszym kraju to sektor wyceniany na 10,2 mld zł. Jego niewielką część stanowi małe AGD. W 2018 r. kupiliśmy takie urządzenia za 2,5 mld zł

Eksperci twierdzą, że kategoria ta, która odpowiada za ok. 17 proc. sprzedaży w całym segmencie, zyskuje dzięki nowym technologiom. Wskazują na aktualne trendy: możliwość połączenia z internetem oraz komunikowania się urządzeń między sobą. – W sprzęcie do gotowania przeszliśmy drogę od prostych palników gazowych do zaawansowanych płyt indukcyjnych. Wielu do dziś gotuje na gazie, ale najnowszej generacji płyty mają już technologie sterowania płomieniem i dodatkowe systemy bezpieczeństwa – mówi Krzysztof Nagodziński, dyrektor sprzedaży w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizory OLED szybko tanieją

Cała kategoria AGD w naszym kraju to sektor wyceniany na 10,2 mld zł. Jego niewielką część stanowi małe AGD. W 2018 r. kupiliśmy takie urządzenia za 2,5 mld zł, co oznacza wzrost aż o 13 proc. Popyt w Polsce był zatem sporo wyższy niż globalna średnia. Na świecie sprzedaż małego AGD osiągnęła wartość około 86 mld euro i była o 7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Z danych GfK wynika, że motorem napędowym były rynki regionu Azji i Pacyfiku, gdzie odnotowano 13-proc. skok. Znacząco sprzedaż wzrosła również w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Turcji i Afryce – o 10 proc. Dla porównania w Europie było to już 7 proc., zaś w Ameryce Płn. doszło nawet do spadku zainteresowania tą kategorią o 2 proc.

W Polsce liderem wzrostów okazały się ekspresy do kawy. W 2018 r. kupiliśmy aż o 46 proc. więcej tego typu urządzeń niż w 2017 r.

Na świecie wśród najszybciej rosnących kategorii były m.in. odkurzacze. W Polsce liderem wzrostów okazały się ekspresy do kawy. W 2018 r. kupiliśmy aż o 46 proc. więcej tego typu urządzeń niż w 2017 r.

CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy droższy sprzęt AGD

GfK prognozuje, że br. przyniesie na rynku małego AGD utrzymanie trendu wzrostowego. Globalna sprzedaż ma zwiększyć się o 8 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na wirusa ruszyły roboty, drony i AI

Ogarniająca świat epidemia sprawiła, że startupy i innowacyjne firmy zaczęły pracować nad nowatorskimi projektami ...

Pandemia paliwem dla e-sklepów. Kto zyskuje najbardziej?

Ostatnie tygodnie to żniwa dla większości sprzedawców. Polacy masowo ruszyli na bezpieczne internetowe zakupy. ...

Prezes Hyper Poland: Hyperloop może połączyć CPK z Warszawą i Łodzią

Za siedem-dziesięć lat hyperloop mógłby pojawić się w Polsce. Nasze szacunki mówią, że potrzeba ...

Paweł Grzegorczyk: Patenty na uczelniach są pisane do szuflady

Brakuje pieniędzy na ochronę własności intelektualnej, a rektorzy bagatelizują rolę współpracy nauki z biznesem. ...

„Indiana Jones Playstation” trafi do kin. Zagra Mark Wahlberg

W przyszłym roku na ekrany trafi „Uncharted”, film bazujący na wielkim konsolowym przeboju od ...

Obcy atakują Polskę – tak widzą to Czesi

Gdzieś na poligonie wojskowym ląduje statek z kosmitami. Potencjalnie cenna pozaziemska technologia przyciąga Rosjan, ...