Coraz popularniejsze stają się nowoczesne wyświetlacze wyposażone w tzw. diody organiczne. Eksperci podkreślają, że OLED to wiodąca technologia wyświetlania stosowana w segmencie premium. Wskaźniki wzrostu dla tej technologii przekraczają 100 proc. – podaje GfK.
Udział urządzeń wyposażonych w technologię OLED w całkowitych przychodach ze sprzedaży telewizorów wynosi 5–10 proc. Szybko jednak rośnie, bo na rynek wchodzi coraz większa liczba producentów. To z kolei sprzyja spadkowi cen. Przykładem może być rynek Europy Zachodniej (wiodący region w zakresie OLED), gdzie średnia cena spadła w ciągu ub.r. o ok. 300 euro, do niecałych 2100 euro. Ale popularne modele są dostępne już za około 1500 euro. Analitycy GfK zauważają, że – jeżeli chodzi o rozdzielczość ekranu – wciąż rośnie popularność standardu 4K. A na rynku pojawiają się pierwsze modele w standardzie 8K. Firma IHS prognozuje, że w br. sprzeda się 50–60 tys. takich nowoczesnych odbiorników.
CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy coraz więcej elektroniki premium
Z kolei eksperci z Samsunga podkreślają, że rosnące wymagania widzów względem wielkości i jakości obrazu, dostępu do treści i łatwości obsługi sprawiają, iż producenci telewizorów cały czas wprowadzają innowacje. Wśród najnowszych wymienić można wspomnianą rozdzielczość 8K czy też wbudowaną sztuczną inteligencję.
Internet zamiast telewizora
Jak wynika z danych GlobalWebIndex, aż 92 proc. użytkowników internetu na świecie ogląda filmy online co najmniej raz w miesiącu za pośrednictwem różnych urządzeń. 58 proc. wykorzystuje telewizor do oglądania wideo.
– Funkcja telewizora zmienia się. Coraz częściej traktujemy go jako ekran do oglądania materiałów online, a nie programów telewizyjnych dostarczanych z kabla. Zmienił się sposób, w jaki konsumujemy media – tłumaczy Henryk Chorążewski z firmy Samsung.