Rekord padł w wyniku 4-proc. wzrostu globalnej sprzedaży produktów tych kategorii. Jak wynika z danych GfK, motorem napędowym wzrostów okazały się urządzenia z segmentu telekomunikacyjnego i małego AGD (w ciągu roku popyt na nie skoczył po 7 proc.), a także elektroniki użytkowej i fotografii (6 proc.) oraz IT, w tym elektronicznego sprzętu biurowego (1 proc.). Trendu nie zdołało zahamować spowolnienie w segmencie dużego AGD. W 2018 r. kupiono bowiem o 1 proc. mniej urządzeń w tej kategorii.
CZYTAJ TAKŻE: Telewizory OLED szybko tanieją
Rok 2019 w branży ma być równie dobry. Analitycy prognozują 2-proc. wzrost światowej sprzedaży, do poziomu ok. 1,03 bln euro.
Internet rzeczy i prostota
Markus Kick, ekspert rynku elektroniki konsumenckiej, użytkowej i AGD w GfK, wskazuje na nowy trend na rynku – kupujemy coraz droższe urządzenia, zaawansowane technologicznie i „connected”, czyli połączone w jednym eksosytemie, będące online (to część tzw. internetu rzeczy).
Czynnik decydujący o sukcesie stanowi intuicyjna obsługa urządzeń