Okulary Google wsparte przez AI pomogą niewidomym

mat. pras., YouTube

Holenderski startup połączył siły z Google i stworzył okulary Envision napędzane sztuczną inteligencją, które ułatwią funkcjonowanie osobom niewidomym.

Sposób działania okularów polega na interpretowaniu obrazu rejestrowanego przez umieszczone w okularach kamery. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji. Envision Glasses będą m.in. czytać na głos teksty zarejestrowanych przez kamery, opisywać użytkownikowi otoczenie, czy nawet ostrzegać o potencjalnych zagrożeniach.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook tworzy inteligentne okulary. Z Ray-Banem uderzy w smartfony

Okulary zostały opracowane przez holenderską firmę Envision, która deklaruje, że oprogramowanie OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) wykorzystane w tym urządzeniu jest najszybszym i najdokładniejszym dostępnym obecnie na rynku. Jest bowiem w stanie odczytać dowolny tekst w ponad sześćdziesięciu językach. Okulary potrafią odczytać tekst umieszony na dowolnym rodzaju powierzchni, od etykiet na produktach żywnościowych, po pismo ręczne.

Premiera Envision Glasses została zaplanowana na sierpień tego roku, ale holenderska firma już rozpoczęła przedsprzedaż produktu. Cena w przedsprzedaży jest niższa od standardowej, ale i tak zwala z nóg. Portal „TheNextWeb” podaje, że obniżona cena początkowa wynosi 1699 dolarów, a standardowa 2,099 dolarów. Tak wysoka cena oznacza, że urządzenie jest poza zasięgiem wielu osób, które posiadają poważne upośledzenia wzroku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rząd i operatorzy zablokują „korona-oszustów”

Problem oszustw, wykorzystujących epidemię koronawirusa, by wyłudzać dane albo pieniądze, narasta. Rząd ma plan, ...

Światowy partner Apple zainwestuje w Polsce

Największy operator rozwiązań Apple dla biznesu zwiększy zaangażowanie w naszym kraju – dowiedziała się ...

Polacy mają dużo roboty, ale mało robotów. Jesteśmy w ogonie

W porównaniu do innych krajów, polski przemysł obywa się niemal bez robotów – wynika ...

Polskie firmy za dużo kopiują, za mało tworzą

Rodzime przedsiębiorstwa zwiększają wydatki na badania i rozwój. Eksperci twierdzą, że większość nie tworzy ...