Telewizory będą tanieć. Co kupujemy?

Samsung

Odwołane Euro 2020 oraz olimpiada to dla firm kłopot, bo sprzęt chętnie z tej okazji kupowany jest już w magazynach. Żeby się go pozbyć, będą ciąć ceny.

To miał być dla producentów świetny rok – dwie duże imprezy sportowe to zawsze był impuls do zwiększonych zakupów. Nie dość, że zarówno Euro 2020, jak i letnią olimpiadę w Tokio odwołano, to jeszcze zamknięcie sklepów stacjonarnych na kilka tygodni mocno ograniczyło sprzedaż.

– Pod względem sprzedaży telewizorów w marcu i kwietniu pandemia przyniosła spadek rynku o około 20 proc. Maj przyniósł ożywienie, ale jeszcze za wcześnie, aby w pełni oceniać skutki otwarcia sklepów – mówi Grzegorz Stanisz, szef działu RTV w Samsung Electronics Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Europejczycy wybierają coraz większe telewizory

TPV Technologies, znany z marki Philips TV, zanotował w trzech tygodniach maja wzrost sprzedaży telewizorów o 58 proc. – W trakcie epidemii wzrosło znaczenie sprzedaży w kanałach e-commerce. Według danych agencji Cyrek Digital od 13 marca do 3 kwietnia o 71 proc. wzrosła wartość sprzedanego sprzętu RTV i AGD na Allegro, a telewizorów aż o 100 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. – mówi Marcin Habzda, dyrektor zarządzający TPV Technologies.

– Z drugiej strony wielu Polaków przed zakupem wciąż woli obejrzeć sprzęt na żywo, zwłaszcza jeśli inwestuje w droższy produkt, dlatego otwarcie galerii handlowych 4 maja przełożyło się na poprawę sprzedaży – dodaje.

Allegro podaje, że w pierwszym kwartale 2020 r. sprzedało o 32 proc. więcej telewizorów niż w 2019. – Najchętniej kupujemy modele 55-calowe i większe. Te z funkcją Smart TV to 90 proc. kupowanych modeli, podobnie jest w przypadku rozdzielczości 4K ULTRA HD, którą posiada 50 proc. sprzedanych w ostatnim czasie telewizorów – podaje firma.

CZYTAJ TAKŻE: Znów czeka nas wielka wymiana telewizorów

Także inni sprzedawcy internetowi widzą zmianę; na serwisie Ceneo w maju zainteresowanie telewizorami wzrosło ponad 70 proc., w kwietniu było podobnie. – Ostatnie miesiące spędzaliśmy w domach, często również przed telewizorami. Wielu z nas dopiero wtedy zdało sobie sprawę, że posiada sprzęt, który nie pozwala korzystać z nowoczesnych form rozrywki – mówi Tomasz Jankowski, rzecznik Ceneo.

Producenci nie są tak optymistyczni jak w styczniu. Duże imprezy sportowe to impuls dla wielu do wymiany lub zakupu kolejnego telewizora.

– W ubiegłym roku w Polsce sprzedało się 2,1 mln telewizorów. W tym roku zakładaliśmy podobne wielkości, przy jednoczesnym wzroście wartościowym. Nasze wyniki będą nieco niższe, niż planowaliśmy na 2020 r. przed wybuchem pandemii, jednak nadal możemy liczyć na wzrost w porównaniu z 2019 r. – mówi dyrektor zarządzający TPV Technologies Polska.

Samsung podaje, że w 2016 r. w miesiącach, kiedy odbywały się duże imprezy sportowe, Polacy kupili ok. 530 tys. telewizorów w porównaniu z 460 tys. rok wcześniej

Samsung podaje, że w 2016 r. w miesiącach, kiedy odbywały się duże imprezy sportowe, Polacy kupili ok. 530 tys. telewizorów w porównaniu z 460 tys. rok wcześniej. W 2018 r. w analogicznym okresie było to 490 tys. w porównaniu z 450 tys. w 2017 r. – O ile w tym czasie w zależności od roku rynek rósł średnio ok. 12 proc., o tyle w kolejnych miesiącach odnotowywano już spadek dynamiki. Realnie rzecz biorąc, duże imprezy sportowe zazwyczaj przynoszą wzrost całorocznej sprzedaży o 2–3 proc. – mówi Grzegorz Stanisz.

CZYTAJ TAKŻE: Obraca się jak wiatrak. To przyszłość telewizorów?

Przy i tak spadającym rynku to jednak zawsze coś, a dodatkowo sprzęt już jest wyprodukowany i coś trzeba z nim będzie zrobić, zanim pojawią się nowsze modele. – Odwołanie dużych imprez, które tradycyjnie napędzają sprzedaż w segmencie RTV, z pewnością zdeterminuje nasze plany promocyjne w nadchodzących miesiącach. Przygotowujemy atrakcyjne oferty i specjalne akcje sprzedażowe, które zainspirują klientów do zakupów – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Krewetki z probówki? Singapurski start-up zaczął hodowlę

Owoce morza których dostawa nie wymaga połowów? Teraz to już całkiem możliwe. Singapurski start-up ...

Miliard z podatku cyfrowego mocno zawyżony

Premier Mateusz Morawiecki nie przedstawił wyliczeń, ile może tracić Polska na transferze zysków przez ...

Apple pozazdrościł Chińczykom. Nadciąga składany iPhone

Smartfony z elastycznym ekranem, pozwalającym na składanie czy zwijanie urządzenia, dotąd testowane były głównie ...

Wielkie powroty gadżetów. Jak zarabia się na nostalgii

Gramofony, płyty winylowe, kasety i magnetofony, a nawet konsole pierwszej generacji czy stare komputery ...

Koniec Google+. Mało czasu na pobranie danych

Rusza wygaszanie platformy społecznościowej Google’a. Serwis działający od 2011 r. zostanie oficjalnie zamknięty już ...

Toshiba zainwestuje w Polsce. Japończycy zaczynali od lalek

Twórca pierwszego produkowanego seryjnie laptopa czy telewizora 3D, który nie wymaga specjalnych okularów, zainwestuje ...