Nowy numer jeden na polskim rynku smartfonów

W Polsce liderem sprzedaży nie jest już ani Huawei, ani Samsung. Okazuje się, że nr 1 w czasie pandemii został chiński Xiaomi, minimalnie wyprzedzając Koreańczyków – wynika z danych firmy analitycznej Canalys za II kwartał 2020 r.

Publikacja: 05.08.2020 12:25

Nowy numer jeden na polskim rynku smartfonów

Foto: Adobe Stock

Chiński producent wykroił sobie 27 proc. naszego rynku, a popyt na jego urządzenia wzrósł o imponujące 88 proc. To wynik lepszy niż osiągnął generalnie na naszym kontynencie, gdzie jest marką nr 3 w rankingu popularności, z udziałem na poziomie 17 proc. i dynamiką wzrostu rzędu 65 proc.

W naszym regionie Europy Xiaomi ma już jednak drugie miejsce na podium i jedną czwartą rynku (wynik sprzedaży koncern poprawił o 36 proc. rok do roku). Na razie nieco gorzej firmie idzie w Europie Zachodniej, gdzie – choć rośnie niezwykle dynamicznie (skok o 116 proc.) – to ma udział w sprzedaży na poziomie 12 proc. (daje to Xiaomi czwartą pozycję w rankingu).

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Gadżety
Wiadomo już, ilu Polaków ma smartwatcha lub „smart” opaskę. To przyszłość medycyny
Gadżety
Ten sprzęt Apple może być hitem. Polacy w światowej czołówce
Gadżety
Samsung podsumował 2024 rok. Utrzymał pozycję globalnego lidera rynku telewizorów
Gadżety
To miał być rewolucyjny gadżet. Tysiące klientów nie odzyskają pieniędzy
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Gadżety
„Tani" iPhone trafia do sklepów. Wielka nadzieja dla słabnącej sprzedaży Apple