Nowy numer jeden na polskim rynku smartfonów

Adobe Stock

W Polsce liderem sprzedaży nie jest już ani Huawei, ani Samsung. Okazuje się, że nr 1 w czasie pandemii został chiński Xiaomi, minimalnie wyprzedzając Koreańczyków – wynika z danych firmy analitycznej Canalys za II kwartał 2020 r.

Chiński producent wykroił sobie 27 proc. naszego rynku, a popyt na jego urządzenia wzrósł o imponujące 88 proc. To wynik lepszy niż osiągnął generalnie na naszym kontynencie, gdzie jest marką nr 3 w rankingu popularności, z udziałem na poziomie 17 proc. i dynamiką wzrostu rzędu 65 proc.

W naszym regionie Europy Xiaomi ma już jednak drugie miejsce na podium i jedną czwartą rynku (wynik sprzedaży koncern poprawił o 36 proc. rok do roku). Na razie nieco gorzej firmie idzie w Europie Zachodniej, gdzie – choć rośnie niezwykle dynamicznie (skok o 116 proc.) – to ma udział w sprzedaży na poziomie 12 proc. (daje to Xiaomi czwartą pozycję w rankingu).

CZYTAJ TAKŻE: Epokowa zmiana na rynku smartfonów. Samsung zdetronizowany

Co ciekawe, w II kwartale najmocniej pandemiczny kryzys odczuł Samsung. Jego sprzedaż siadła w Europie Środkowo-Wschodniej aż o jedną trzecią. Wciąż pozostaje tu jednak liderem z 27-proc. udziałem w rynku. Podobnie jak w całej Europie, gdzie ma 30 proc. rynku i wyprzedza firmy Apple (21-proc. udział, przy 42-proc. wzroście w II kwartale) oraz czwartego w rankingu Huawei (17-proc. udział, przy 17-porc. spadku rok do roku).

W Polsce Samsung jest nr 2 (zaliczył 14-proc. spadek sprzedaży) z 27 proc. udziałem w rynku (dzielą go z Samsungiem promile), zaś miejsce na podium przypada Huawei z 18 proc. (aż 43-proc. spadek sprzedaży). Według Canalys dalej plasują się Apple (ma 9 proc. rynku) i Lenovo (6 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przewrót pokarmowy

Jaki jest główny cel poszukiwania mechanizmów działania w modelu choroby Parkinsona? – Głównym celem ...

Algorytmy chcą rządzić światem

Jeśli regularnie korzystasz z portali społecznościowych, to jesteś osaczony – ostrzega matematyk David Sumpter. ...

Google kupuje potentata na rynku elektroniki

Alphabet, spółka-matka Google, poinformował, że przejmuje za 2,1 mld dol. spółkę Fitbit, produkującą gadżety ...

Spór o leki na HIV. Facebook usunął kłamliwe reklamy

Zniknęły reklamy publikowane przez firmy prawnicze i zawierające nieprawdziwe informacje sugerujące szkodliwość leków na ...

Singapur: Do 10 lat więzienia za fake newsy

Parlament Singapuru uchwalił przepisy wymierzone w tzw. fake newsy – nowe prawo jest krytykowane ...

Są już smartfony, są telewizory, Samsung wziął się za… gaśnice

Spółka należąca do koncernu Samsung wprowadziła na rynek niezwykłą wazę, która może też w ...