Nowy numer jeden na polskim rynku smartfonów

W Polsce liderem sprzedaży nie jest już ani Huawei, ani Samsung. Okazuje się, że nr 1 w czasie pandemii został chiński Xiaomi, minimalnie wyprzedzając Koreańczyków – wynika z danych firmy analitycznej Canalys za II kwartał 2020 r.

Publikacja: 05.08.2020 12:25

Nowy numer jeden na polskim rynku smartfonów

Foto: Adobe Stock

Chiński producent wykroił sobie 27 proc. naszego rynku, a popyt na jego urządzenia wzrósł o imponujące 88 proc. To wynik lepszy niż osiągnął generalnie na naszym kontynencie, gdzie jest marką nr 3 w rankingu popularności, z udziałem na poziomie 17 proc. i dynamiką wzrostu rzędu 65 proc.

W naszym regionie Europy Xiaomi ma już jednak drugie miejsce na podium i jedną czwartą rynku (wynik sprzedaży koncern poprawił o 36 proc. rok do roku). Na razie nieco gorzej firmie idzie w Europie Zachodniej, gdzie – choć rośnie niezwykle dynamicznie (skok o 116 proc.) – to ma udział w sprzedaży na poziomie 12 proc. (daje to Xiaomi czwartą pozycję w rankingu).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Gadżety
Popularne urządzenia Apple czeka rewolucja. Wyciekły informacje
Gadżety
Z Apple'a wyciekły informacje o nowym modelu. To ma być rewolucja w iPhone'ach
Materiał Promocyjny
Jak technologia ułatwia codzienne życie? 7 gadżetów, które warto mieć w domu
Gadżety
Wiadomo już, ilu Polaków ma smartwatcha lub „smart” opaskę. To przyszłość medycyny
Gadżety
Ten sprzęt Apple może być hitem. Polacy w światowej czołówce
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem