Marka Pampers, należąca do koncernu Procter & Gamble, poinformowała, że w najbliższym czasie w sklepach pojawi się linia inteligentnych pieluszek Lumi by Pampers. W zasięgu możliwości Lumi będzie informowanie o tym, czy dziecko zmoczyło pieluchę oraz przekazanie tej informacji na smartfon opiekuna. Debiut Lumi by Pampers przewidywany jest jesienią tego roku.
CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wpuści kota do domu. Albo i nie
Zestaw startowy będzie zwierał czujnik ruchu, elektroniczną nianię oraz 10-dniowy zapas pieluch. Czujnik współpracuje z aplikacją, w której odnotowywane będzie każde siusianie dziecka. Aplikacja będzie też identyfikować wzorce zachowania dziecka, a sam czujnik będzie też monitorował sen. Pieluchy będzie można dokupywać. Według CNN nadal nie jest znana ostateczna cena zarówno zestawu startowego, jak i samych pieluch.
Pampers nie jest całkowicie pierwszy, jeżeli chodzi o inteligentne pieluchy. W Internet rzeczy wszedł już konkurent, Huggies, w zeszłym roku zaoferował w Korei pieluchy, które informują rodziców SMS-em o tym, że dziecko zrobiło kupę. Pampers będzie jednak pierwszy na amerykańskim rynku. Z badań przeprowadzonych przez markę wynika również, że rodziców bardziej interesuje kwestia tego, czy dziecko ma mokro czy nie, więc pieluchy Lumi skupiają się na tej informacji wraz z informowaniem o poziomie zmoczenia. Lumi by Pampers będzie konkurować z innymi pieluszkami marki – „Swadller”, które zawierają nabierający niebieskiego koloru, gdy dziecko odda mocz, pasek.
CZYTAJ TAKŻE: Roboty pomogą dzieciom z autyzmem rozróżniać emocje