2,2 mln smartfonów dostarczyli producenci do punktów sprzedaży w Polsce w II kwartale br. – wynika z najnowszych danych firmy analitycznej IDC, do których dostęp uzyskała „Rzeczpospolita”. To zaledwie o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
CZYTAJ TAKŻE: Smartfony w kryzysie. Rynek się kurczy
Mały przyrost to zdaniem Marka Kujdy, analityka w IDC, dowód na dojrzałość rynku. – Rosną za to oczekiwania klientów, a w ślad za nimi wielkość ekranów i pojemność wbudowanej pamięci. W drugim kwartale 2019 r. już ponad 58 proc. urządzeń sprzedanych w Polsce posiadało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21 proc. wyposażonych było w co najmniej 128 GB pamięci – zwraca uwagę Marek Kujda.
Duży wpływ na rynek miała zapowiedź amerykańskich sankcji wobec Huawei
Ze względów geopolitycznych miniony kwartał był znamienny dla poszczególnych rynkowych graczy. Dane IDC potwierdzają nasze nieoficjalne informacje o spadku udziału rynkowego chińskiego koncernu Huawei. W II kwartale br. do Huawei należało niecałe 25 proc. rynku smartfonów w Polsce, czyli o 11 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej.