Rz: Orlen zapowiadał szerokie udostępnienie rozwiązania, które umożliwi płacenie za paliwo za pomocą telefonu bez konieczności wizyty w kasie. Co się z nim dzieje?
Tomasz Gniewek, dyrektor Biura Rozwoju Sprzedaży Paliw PKN Orlen: Wkrótce udostępnimy klientom nowy system płatności mobilnych Orlen Pay, który umożliwi zakup paliwa bezpośrednio przy dystrybutorze. Zakończyliśmy fazę testów i przygotowujemy się do pełnego wdrożenia. Mamy już doświadczenie w tej kwestii, bo od 2016 roku działa nasza aplikacja mFLOTA skierowana do osób prowadzących działalność gospodarczą. Teraz chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów indywidualnych. Oznacza to, że każda osoba, która pobierze aplikację, dokona rejestracji użytkownika i zaakceptuje regulamin, będzie mogła zapłacić za paliwo przy dystrybutorze. Obserwujemy trendy rynkowe i nietrudno zauważyć, że dziś liczy się przede wszystkim czas, a dokładniej sposoby na jego zaoszczędzenie. Nowa aplikacja odpowiada na te potrzeby.
Nietrudno skojarzyć taką aplikację z propozycją Just Drive. Czy przypadkiem to nie zdublowanie się pomysłów i chęć bezpośredniego czerpania zysków były powodem zakończenia współpracy z firmą proponującą to rozwiązanie?
Faktyczne prace nad naszą aplikacją zaczęły się dużo wcześniej, niż zrodził się sam pomysł aplikacji Just Drive. Nie mylmy zatem tych rozwiązań, które są dwoma niezależnymi rozwiązaniami przeznaczonymi dla innego kręgu odbiorców. System mFLOTA stanowił pierwszy etap większego projektu, którego celem jest bezobsługowe tankowanie paliwa i udostępnienie klientom, w tym indywidualnym, zbiorczego pakietu usług w jednej aplikacji. Kiedy my wdrażaliśmy mFLOTĘ, nie było mowy o żadnych rozwiązaniach tego typu. Just Drive to aplikacja, która z założenia miała być przypisana tylko do nabywców konkretnych modeli nowych aut w ramach naszego programu flotowego. Na żadnym etapie nie było mowy o udostępnieniu jej klientom indywidualnym jak w przypadku mFlota. Z naszej strony byłoby to nielogiczne, bo przecież w tym czasie byliśmy już na zaawansowanym etapie prac nad naszą mobilną aplikacją. Pamiętajmy też, że aplikacja Just Drive nie była sama w sobie innowacyjna, a jedynie opierała się na naszych rozwiązaniach dedykowanych flotowcom.
Czyli Just Drive bazowało na waszym pomyśle?