Koniec kultowej marki? Chińczycy porzucają „Jeżynkę”

Koncern TCL, znany głównie z produkcji telewizorów, ale mający również w swoim portfolio takie brandy urządzeń mobilnych, jak Alcatel i BlackBerry, wycofuje się z produkcji smartfonów tej ostatniej marki.

Publikacja: 04.02.2020 12:52

Próby powrotu, jak ta z 2017 roku, nie przyniosły marce sukcesu. Szuka więc nowych miejsc na rozwój.

Próby powrotu, jak ta z 2017 roku, nie przyniosły marce sukcesu. Szuka więc nowych miejsc na rozwój.

Foto: Bloomberg

Przyszłość niegdyś niezwykle popularnej marki BlackBerry nie jest pewna. Kultowe niegdyś aparaty, zwłaszcza wśród klientów biznesowych, choć przywrócone do życia przez chińską firmę, nie przetrwały próby czasu. Popyt na nie obecnie nie jest motorem napędowym wyników TCL. Nowy właściciel BlackBerry zdecydował więc o zaprzestaniu sprzedaży komórek z tym logo. Finisz zapowiedziano na 31 sierpnia br.

CZYTAJ TAKŻE: Blackberry wejdzie w lodówki i telewizory

Wbrew pozorom wycofanie się Chińczyków z „jeżynki” wcale nie musi oznaczać końca sprzętów sygnowanych tym logo. TCL nie będzie dysponować prawami do dystrybucji BlackBerry (serwis i gwarancje mają być jednak jeszcze podtrzymane przez dwa lata), czyli może nabyć je ktoś inny.

Licencja do marki, za którą stała kanadyjska firma telekomunikacyjna Research In Motion (RIM), na pewno nie jest jednak łakomym kąskiem. Lata świetności BlackBerry ma dawno za sobą. Marka debiutowała w 1999 r., a największe sukcesy święciła na początku XXI w. Wyróżnikiem urządzeń BlackBerry była fizyczna klawiatura, autorski system operacyjny i wysoki poziom zabezpieczeń.

CZYTAJ TAKŻE: Powrót do przeszłości. Commodore 64 znów trafia na sklepowe półki

Przed upadkiem firmę uratował John Chen. Stojąc na czele BlackBerry sprzedał prawo do marki firmom PT BB Merah Putih (na Indonezję), Optiemus Infracom (Indie, Bangladesz, Sri Lanka, Nepal) i właśnie TCL (pozostałe rynki świata).

Przyszłość niegdyś niezwykle popularnej marki BlackBerry nie jest pewna. Kultowe niegdyś aparaty, zwłaszcza wśród klientów biznesowych, choć przywrócone do życia przez chińską firmę, nie przetrwały próby czasu. Popyt na nie obecnie nie jest motorem napędowym wyników TCL. Nowy właściciel BlackBerry zdecydował więc o zaprzestaniu sprzedaży komórek z tym logo. Finisz zapowiedziano na 31 sierpnia br.

CZYTAJ TAKŻE: Blackberry wejdzie w lodówki i telewizory

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gadżety
Jak Quality of Service może zoptymalizować sieć domową
Gadżety
Giganci powalczą o nasze palce. Inteligentne pierścienie mają być hitem
Gadżety
To kulinarna rewolucja. Przyprawy może zastąpić niezwykłe urządzenie
Gadżety
Polska policja wchodzi do Xiaomi. Przeszukania u chińskiego producenta
Akcje Specjalne
Naszym celem jest osiągnięcie 9 GW mocy OZE do 2030 roku
Gadżety
Nastolatki odcięte od smartfonów? Tak radykalnego pomysłu jeszcze nie było
Gadżety
iPhone sterowany oczami. Apple zaskoczył licznymi innowacjami