Reklama

Uber traci rozpęd, a straty wciąż wysokie

W 2018 roku Uber zmniejszył straty i zwiększał przychody, ale w wolniejszym tempie niż rok wcześniej. Firma liczy na nowe przedsięwzięcia.

Publikacja: 17.02.2019 15:34

Auto Ubera między charakterystycznymi żółtymi taksówkami w Nowym Jorku w pobliżu Times Square. Władz

Auto Ubera między charakterystycznymi żółtymi taksówkami w Nowym Jorku w pobliżu Times Square. Władze miasta próbują ograniczyć ekspansję firmy na ich terenie.

Foto: Bloomberg

Przychody wzrosły o 43 proc. do 11,3 mld dol. Straty w 2018 roku zmalały za to o 15 proc. z 2,2 w 2017 roku do 1,8 mld dol. Dane te nie zawierają wyników w Rosji i południowo-wschodniej Azji. – W 2018 roku w naszym podstawowym biznesie utrzymaliśmy pozycję lidera we wszystkich regionach, gdzie oferujemy usługi – podsumował wyniki dyrektor finansowy giganta z San Francisco Nelson Chai.

Jednak wzrost sprzedaży wyraźnie spowalnia. W ostatnim kwartale wyniósł 22 proc. w skali roku, choć jeszcze kwartał wcześniej było to 38 proc. W samym IV kwartale strata wyniosła 768 mln dol., ale gdyby nie cięcia podatkowe w USA, byłaby ponad dwukrotnie wyższa. Ponadto zyskowność biznesu w obu Amerykach znacznie spadła. W USA za sprawą morderczej konkurencji z Lyftem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama