Reklama

Uber wybiera się na giełdę. Oferta może być warta nawet 120 mld dol.

Uber złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną do amerykańskiej komisji papierów wartościowych – wynika z nieoficjalnych informacji „The Wall Street Journal”. Byłby to jeden z pięciu największych w historii debiutów giełdowych.

Publikacja: 09.12.2018 19:56

Travis Kalanick założył Ubera w 2009 roku, wywracając do góry nogami transport taksówkowy na całym ś

Travis Kalanick założył Ubera w 2009 roku, wywracając do góry nogami transport taksówkowy na całym świecie.

Foto: Bloomberg

W sierpniu tego roku, gdy Toyota zakupiła udziały Ubera za 500 mln dol., oznaczało to wycenę całego Ubera na poziomie 76 mld dol. A jednak analitycy szacują teraz wartość potencjalnej przyszłorocznej oferty aż na 120 mld dol. To prawie pięć razy więcej niż kwota pozyskana przy okazji debiutu giełdowego Alibaba Group w 2014 roku. Co prawda Uber przynosi straty (w III kw. Było to 1 mld dol.), ale inwestorzy zwracają uwagę na potencjał firmy, która jest największą w tej branży na świecie i mocno uderzyła w system przewozów taksówkowych (pojazdy zamawia się za pośrednictwem specjalnej aplikacji na smartfonie). Teraz rozszerza swój biznes o dostawy jedzenia, współdzielenie e-rowerów i skuterów. Największą porażką Ubera był dotąd rynek chiński, gdzie został pokonany przez lokalnego gracza – Didi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama