Apple wprowadza Apple TV+. Będą też gry i własna karta płatnicza

Wielki Ptak z Ulicy Sezamkowej wprowadza Apple w świat telewizji
Bloomberg

Wszystko w aplikacji, na żądanie i bez reklam, on-line albo off-line, najlepszy obraz i dźwięk, możliwość współdzielenia z rodziną – taka powinna być telewizja amerykańskiego koncernu Apple, kierowanego przez Tima Cooka.

Koncern ten w poniedziałek wieczorem przedstawił albo poprawione, albo całkiem nowe produkty kierowane do zwolenników produkowanych urządzeń z logo nadgryzionego jabłka.

Potwierdziły się nieoficjalne informacje, że konferencja nadawana na żywo z Cupertino będzie poświęcona w dużej części projektowi telewizyjnemu Apple.

Bloomberg

Unowocześniona wersja Apple TV, którą pokazał Peter Stern, wiceprezes Apple ds. usług, jak inne rozwiązania koncernu, w tym na przykład aplikacja Apple News, to integrator. W jednym miejscu można znaleźć tu dużo treści wideo: seriali, filmów, kanałów telewizyjnych, wydarzeń sportowych, serwisów wideo na żądanie (Hulu, ale nie Netflix) etc., do których można wracać w dowolnym momencie.

CZYTAJ TAKŻE: Apple rzuca wyzwanie Netflixowi i HBO

Stern zapowiedział, że w maju nowa wersja aplikacji będzie dostępna na urządzeniach mobilnych, a jesienią firma udostępni wersję na komputery osobiste – Mac.

Jesienią ruszy Apple TV+: nowy, dostępny poprzez aplikację Apple TV App, serwis z treściami wideo zawierający oryginalne produkcje dobrane przez Apple

Nową informacją jest również kooperacja z producentami inteligentnych telewizorów łączących się z Internetem – Smart TV. Apple ogłosił, że jego aplikacja telewizyjna będzie dostępna na początku na telewizorach Samsunga, a potem Sony, LG oraz urządzeniach mobilnych innych producentów np. Amazonu.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

Potwierdzono też, że aplikacja dostępna dziś w 10 krajach ma być dostępna w 100, ale nie podano, w jakim czasie ma dojść do tej ekspansji. Nie wymieniono też dodatkowych państw. Oczywiście, nie padło więc też słowo „Polska.

Niespodzianką, ale chyba nie tak wielką biorąc pod uwagę widoczne na świecie trendy okazała się zapowiedź, że jesienią ruszy Apple TV+: nowy, dostępny poprzez aplikację Apple TV App, serwis z treściami wideo zawierający oryginalne produkcje dobrane przez Apple, coś na kształt „originalsów” Netfliksa. Ma to być globalna usługa, dostępna również w ponad 100 krajach.

I tu – niespodzianka. Jeśli spojrzeć na polską wersję serwisu Apple.com to zobaczymy, że koncern dodał tę nowość do pakietu produktów oznaczonych ikoną „TV” z dopiskiem „Nowość”. To oznacza, że aplikacja ruszy w Polsce, najprawdopodobniej tak jak w innych krajach – jesienią.

„Na taką telewizję wszyscy czekaliśmy. Z kablówką i wyjątkowymi kanałami premium. Z najpopularniejszymi serwisami streamingowymi i ponad 100 000 filmów do kupienia lub wypożyczenia. A także z dostępnymi już jesienią w usłudze Apple TV+ filmami i programami tworzonymi specjalnie dla tego serwisu. Dobór treści jest spersonalizowany, więc łatwo znajdziesz te, które najbardziej lubisz. Wszystko masz w jednym miejscu. I na wszystkich urządzeniach” – czytamy na stronie internetowej Apple’a.

Czy ta obietnica dana polskim użytkownikom zostanie dotrzymana – okaże się, bo jak wiadomo, uzyskanie praw do emisji poszczególnych produkcji na danym rynku zwykle trwa.

Bloomberg

Serwis z oryginalnymi treściami Apple mają tworzyć gwiazdy. Wśród gości zaproszonych na prezentację tego projektu pojawiły się m.in. aktorka Jennifer Anniston i prezenterka Oprah Winfrey oraz Steven Spielberg.

Apple wprowadza też Arcade, płatny serwis streamingowy z dostępem do gier (na razie jest ich ponad 100) na iPhone’a, iPada, komputery Macbook i iMac. Arcade ma być dostępne jesienią w ponad 150 krajach (w tym w Polsce).

Tim Cook ogłasza wejście w kolejną usługę – streaming gier,
Bloomberg

Tim Cook zapowiedział wprowadzenie własnej karty płatniczej – Apple Card. To wirtualna karta kredytowa, przy której partnerami Apple są Goldman Sachs i Mastercard. Koncern zamierza pozyskać klientów brakiem prowizji, programem lojalnościowym, dodatkowymi usługami finansowymi, w tym korzyściami polegającymi na zwrocie części opłat za zakupy (tzw. cash back) oraz… zachowaniem prywatności. Szef Apple`a podał też, że Apple Pay, aplikacja płatnica na Iphone’y pojawi się w kolejnych 40 krajach.

Mówił również, że Apple News, integrator publikacji medialnych, będzie miał siostrę w postaci Apple News+ obejmującej gazety i magazyny m.in. „Wall Street Journal”, czy „Wired”. Subskrypcja ma kosztować 9,99 dol. miesięcznie, podczas gdy łączna prenumerata wszystkich zawartych w niej tytułów kosztowałaby 8 tys. dol. rocznie.

CZYTAJ TAKŻE: Klienci: Apple kłamał o iPhone X

Usługa jest dostępna od poniedziałku w USA i Kanadzie, a do Europy trafi jeszcze w tym roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Miasto na Florydzie zapłaci hakerom okup w bitcoinach

Hakerzy sparaliżowali systemy komputerowe miasta Riviera Beach na Florydzie. Zażądali 600 tys. dolarów okupu ...

Unijny superkomputer nie dla Polski

Komisja Europejska ogłosiła osiem ośrodków, do których trafią światowej klasy superkomputery. Na unijnej liście ...

Rosja zakazuje sprzedaży urządzeń mobilnych bez rosyjskiego oprogramowania

W Rosji przyjęto ustawę zakazującą sprzedaży niektórych urządzeń, na których nie będzie zainstalowane rosyjskie ...

Dotkliwa porażka Internetu. Przegrywa… z gazetkami supermarketów

Choć sklepy inwestują masę pieniędzy w nowoczesne formy dotarcia do klienta, to większość z ...

FBI rekrutuje rosyjskich szpiegów przez Facebooka

FBI stworzyło reklamy, wyświetlające się na Facebooku, zaprojektowane specjalnie do rekrutowania rosyjskich szpiegów. Reklamy ...

Transformersi będą pracować pod wodą

Firma Houston Mechatronics (HMI) stworzyła łódź podwodną, która potrafi zmieniać się w humanoidalnego robota ...