Facebook odkrywa karty. Dlaczego widzisz właśnie to?

Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka
Bloomberg

Kliknięcie trzech kropek pozwoli dowiedzieć się, dlaczego Facebook wyświetlił nam daną informację.

Facebook co chwilę zaskakuje użytkowników kolejnymi nowościami, ale też chce pokazać swoją otwartość na ich potrzeby, zwłaszcza obecnie, kiedy dotyka go zmasowana krytyka w kwestii m.in. ochrony prywatności. Firma wprowadza opcję, dzięki której można się dowiedzieć, dlaczego widzimy ten, a nie inny wpis czy link w aktualnościach. Skorzystanie z tej opcji jest też bardzo proste, wystarczy kliknąć w trzykropek obok treści, aby sięgnąć do opcji „Dlaczego to widzę?” Facebook wówczas wytłumaczy, dlaczego ta reklama trafiła właśnie do nas, a także kto ją opublikował.

Chodzi bowiem nie tylko widziane na naszym profilu informacje od znajomych czy stron, na których kliknęliśmy „lubię to”. Są to także informacje z innych źródeł, których dobór mógł być dla wielu użytkowników dość tajemniczy. Nawet jeśli udostępniają je nasi znajomi.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook bierze się ostro za fake newsy

Facebook podkreśla wielokrotnie, że kluczowym jest dla niego aspekt transparentności, zatem wyjaśnia swoim użytkownikom coraz więcej zasad i regulacji, jakimi się kieruje np. przy wyświetlaniu nam treści.

Po kliknięciu w trzy kropki można dowiedzieć się, że reklamodawca przesłał listę adresów i właśnie dopasowanie do niej pozwoliło firmie na wyświetlenie tej informacji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wirtualna przymierzalnia nadzieją e-sklepów

Startup pracuje nad technologią fotorealistycznej prezentacji i animacji odzieży na dowolnym typie sylwetki. Rusza ...

Chatbot nie męczy się i nie irytuje

Rynek komunikatorów i wirtualnych asystentów notuje potężny wzrost. Nowatorskie narzędzia rewolucjonizują kontakty z klientami ...

Samsung sprzedaje telewizor-kameleon

Dzięki trybowi Ambient można dopasować nowy telewizor Qled Q90 do wnętrza domu, czy mieszkania ...

Przybywa rekordowo dużo e-sklepów. Branża kwitnie

W pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło aż 2,8 tys. sklepów internetowych. To ...

Allegro zapowiada nowe usługi. Idzie śladem Google

Od opcji wyszukiwania obrazem, przez nowe produkty finansowe po gwarantowany czas dostawy to pomysły ...

Startupom potrzeba tlenu od dużego biznesu

To nie same startupy są przyszłością Polski, ale duże i średnie firmy, które je ...