Kliknięcie trzech kropek pozwoli dowiedzieć się, dlaczego Facebook wyświetlił nam daną informację.
Facebook co chwilę zaskakuje użytkowników kolejnymi nowościami, ale też chce pokazać swoją otwartość na ich potrzeby, zwłaszcza obecnie, kiedy dotyka go zmasowana krytyka w kwestii m.in. ochrony prywatności. Firma wprowadza opcję, dzięki której można się dowiedzieć, dlaczego widzimy ten, a nie inny wpis czy link w aktualnościach. Skorzystanie z tej opcji jest też bardzo proste, wystarczy kliknąć w trzykropek obok treści, aby sięgnąć do opcji „Dlaczego to widzę?” Facebook wówczas wytłumaczy, dlaczego ta reklama trafiła właśnie do nas, a także kto ją opublikował.
Chodzi bowiem nie tylko widziane na naszym profilu informacje od znajomych czy stron, na których kliknęliśmy „lubię to”. Są to także informacje z innych źródeł, których dobór mógł być dla wielu użytkowników dość tajemniczy. Nawet jeśli udostępniają je nasi znajomi.
CZYTAJ TAKŻE: Facebook bierze się ostro za fake newsy
Facebook podkreśla wielokrotnie, że kluczowym jest dla niego aspekt transparentności, zatem wyjaśnia swoim użytkownikom coraz więcej zasad i regulacji, jakimi się kieruje np. przy wyświetlaniu nam treści.
Po kliknięciu w trzy kropki można dowiedzieć się, że reklamodawca przesłał listę adresów i właśnie dopasowanie do niej pozwoliło firmie na wyświetlenie tej informacji.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.