Facebook co chwilę zaskakuje użytkowników kolejnymi nowościami, ale też chce pokazać swoją otwartość na ich potrzeby, zwłaszcza obecnie, kiedy dotyka go zmasowana krytyka w kwestii m.in. ochrony prywatności. Firma wprowadza opcję, dzięki której można się dowiedzieć, dlaczego widzimy ten, a nie inny wpis czy link w aktualnościach. Skorzystanie z tej opcji jest też bardzo proste, wystarczy kliknąć w trzykropek obok treści, aby sięgnąć do opcji „Dlaczego to widzę?” Facebook wówczas wytłumaczy, dlaczego ta reklama trafiła właśnie do nas, a także kto ją opublikował.

Chodzi bowiem nie tylko widziane na naszym profilu informacje od znajomych czy stron, na których kliknęliśmy „lubię to”. Są to także informacje z innych źródeł, których dobór mógł być dla wielu użytkowników dość tajemniczy. Nawet jeśli udostępniają je nasi znajomi.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook bierze się ostro za fake newsy

Facebook podkreśla wielokrotnie, że kluczowym jest dla niego aspekt transparentności, zatem wyjaśnia swoim użytkownikom coraz więcej zasad i regulacji, jakimi się kieruje np. przy wyświetlaniu nam treści.

Po kliknięciu w trzy kropki można dowiedzieć się, że reklamodawca przesłał listę adresów i właśnie dopasowanie do niej pozwoliło firmie na wyświetlenie tej informacji.