Facebook odkrywa karty. Dlaczego widzisz właśnie to?

Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka
Bloomberg

Kliknięcie trzech kropek pozwoli dowiedzieć się, dlaczego Facebook wyświetlił nam daną informację.

Facebook co chwilę zaskakuje użytkowników kolejnymi nowościami, ale też chce pokazać swoją otwartość na ich potrzeby, zwłaszcza obecnie, kiedy dotyka go zmasowana krytyka w kwestii m.in. ochrony prywatności. Firma wprowadza opcję, dzięki której można się dowiedzieć, dlaczego widzimy ten, a nie inny wpis czy link w aktualnościach. Skorzystanie z tej opcji jest też bardzo proste, wystarczy kliknąć w trzykropek obok treści, aby sięgnąć do opcji „Dlaczego to widzę?” Facebook wówczas wytłumaczy, dlaczego ta reklama trafiła właśnie do nas, a także kto ją opublikował.

Chodzi bowiem nie tylko widziane na naszym profilu informacje od znajomych czy stron, na których kliknęliśmy „lubię to”. Są to także informacje z innych źródeł, których dobór mógł być dla wielu użytkowników dość tajemniczy. Nawet jeśli udostępniają je nasi znajomi.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook bierze się ostro za fake newsy

Facebook podkreśla wielokrotnie, że kluczowym jest dla niego aspekt transparentności, zatem wyjaśnia swoim użytkownikom coraz więcej zasad i regulacji, jakimi się kieruje np. przy wyświetlaniu nam treści.

Po kliknięciu w trzy kropki można dowiedzieć się, że reklamodawca przesłał listę adresów i właśnie dopasowanie do niej pozwoliło firmie na wyświetlenie tej informacji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TikTok podbija świat śpiewającymi żelkami

Po internecie rozchodzą się klipy z żelkami śpiewającymi „Someone like you” Adele. Krótkie filmiki ...

Globalna awaria: Facebook i Instagram nie działają

Na całym świecie nie działają Facebook, Messenger i Instagram. Awaria jest na tyle poważna, że ...

Restauracje wracają, także do internetu. Rekordy Uber Eats w Polsce

UberEats zanotował wzrost liczby dostępnych w swojej ofercie restauracji aż o 188 proc. Uber ...

Internauci z całego świata oburzeni reklamą nakręconą w Polsce

Południowokoreańskie przedsiębiorstwo LG, które produkuje między innymi telewizory i telefony, przeprosiło za seksistowską reklamę, ...

Producent prezerwatyw walczy ze zdjęciami dzieci

Masz dość zalewu słodkich zdjęć przeuroczych dzieci swoich znajomych na Facebooku? Producent prezerwatyw ma ...

Duży krok na drodze do kwantowego internetu

Fizycy ustanowili nowy rekord w przekazywaniu splątania kwantowego na odległość. Przetransportowali, za pomocą światłowodu, ...