Instagram szykuje rewolucję

Choć dla wielu liczba polubień ich zdjęcia stanowi niemal kwintesencję istnienia, to Instagram rozważa wersję strony, w której tej liczby nie byłoby wcale widać.

Publikacja: 20.04.2019 15:39

Instagram szykuje rewolucję

Foto: bloomberg

Brzmi to dla wielu użytkowników tego obrazkowego serwu niemal jak bluźnierstwo, niemniej gdy wyciekła do sieci testowa wersja takiego układu strony, pojawiły się także przychylne komentarze. – Chcemy, aby twoi obserwatorzy skupili się na tym, co udostępniasz, a nie, ile polubień dostajesz. Podczas tego testu tylko osoba, która podzieli się postem, zobaczy całkowitą liczbę takich polubień – podają autorzy takiego pomysłu.

CZYTAJ TAKŻE: Zakupy przez Instagram w kilkanaście sekund

Hiding Like counts może zmniejszyć tzw. mentalność stada, gdzie ludzie po prostu lubią to, co już ma mnóstwo pozytywnych ocen. Zmniejszyłoby to poczucie współzawodnictwa na Instagramie, a użytkownicy nie porównywaliby swoich wyników z licznymi popularnymi przyjaciółmi lub supergwiazdami. I może zachęciłoby to twórców do publikowania tego, co wydaje się najbardziej autentyczne, zamiast próbować uporać się z tym, co lubi każdy.

Test zmiany projektu dostrzegła Jane Manchun Wong, ekspertka ds. Inżynierii i częsty współpracownik serwisu TechCrunch. Wcześniej zauważyła mnóstwo funkcji Instagrama, zanim zostały oficjalnie potwierdzone lub uruchomione. Wong odkryła np. test zmiany projektu w kodzie Android na Instagramie i była w stanie wygenerować zrzuty ekranu nowych funkcji.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy król Instagrama, zdetronizował Kylie Jenner

Na jednym z nich widać, że w poście na kanale Instagramu nie ma liczby Like, ale nadal widać kilka twarzy i nazwisko innych osób, które to polubiły. Użytkownicy są powiadamiani, że tylko oni zobaczą swoje polubienia w swoim poście, a nikt inny nie. Wielu użytkowników usuwa posty, które nie uzyskują „wystarczającej” liczby lub nie publikują na swoich fałszywych kontach, jeśli nie sądzą, że będą dumni z odzewu, który zbierają.

Instagram potwierdził TechCrunchowi, że wspomniany projekt jest wewnętrznym prototypem, który nie jest jeszcze widoczny dla publiczności. – Obecnie nie testujemy tego, ale zastanawianie się nad sposobami zmniejszenia presji na Instagram to coś, o czym zawsze myślimy – podała firma w lakonicznym komentarzu. Inne funkcje, o których właśnie Techcrunch informował w takiej samej fazie wdrożenia to połączenia wideo czy ścieżki dźwiękowe dla Stories.

Brzmi to dla wielu użytkowników tego obrazkowego serwu niemal jak bluźnierstwo, niemniej gdy wyciekła do sieci testowa wersja takiego układu strony, pojawiły się także przychylne komentarze. – Chcemy, aby twoi obserwatorzy skupili się na tym, co udostępniasz, a nie, ile polubień dostajesz. Podczas tego testu tylko osoba, która podzieli się postem, zobaczy całkowitą liczbę takich polubień – podają autorzy takiego pomysłu.

CZYTAJ TAKŻE: Zakupy przez Instagram w kilkanaście sekund

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił