Twitter kończy z politycznymi reklamami. A prezes wchodzi w nowy biznes

Jack DorseyBloomberg

Jack Dorsey, założyciel i prezes Twittera, ogłosił, że platforma kończy z reklamami politycznymi i zostają zakazane na jego platformie.

“Na polityczny przekaz trzeba sobie zasłużyć, a nie tylko go kupić” – tłumaczy w serii tweetów prezes Twittera. Zakaz politycznych reklam wejdzie w życie 22 listopada – tydzień wcześniej Twitter zaktualizuje swoją politykę. Decyzja wejdzie w życie niecały rok przed kolejnymi wyborami prezydenckimi w USA, które przypadają na 3 listopada 2020 r.

CZYTAJ TAKŻE: Zadziwiające praktyki Twittera. Popularni użytkownicy zalani reklamami

Zdaniem Dorseya internetowe reklamy to efektywne i potężne narzędzie, choćby z powodu możliwości dostosowania przekazu na poziomie indywidualnych użytkowników. Ich zalety są jednocześnie zagrożeniem dla polityki. Współtwórca platformy nie omieszkał w serii wpisów wbić w szpilę w swojego rywala, Facebooka. Dorsey zaznaczył, że Twitter nie ma zamiaru deklarować pracy nad polityką reklamową, jednocześnie przymykając oko na kłamstwa w przekazie pod warunkiem, że został on opłacony. W ten sposób Twitter chce rozwiązać jeden z najbardziej znanych problemów serwisu, czyli wpływania na użytkowników przez odpowiednio skonstruowane posty.

CZYTAJ TAKŻE: Polityczny sojusznik Trumpa pozywa Twittera za dowcipy i cenzurę

Prezes Twittera jest fanem kryptowalut i jak donosi „The Wall Street Journal” zainwestował nieujawnioną kwotę w startup CoinList. To platforma dla innych startupów, przez którą mogę one pozyskiwać fundusze na działalność m.in. przez sprzedaż swoich krytpowalutowych tokenów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wielkie centra danych w Polsce na sprzedaż

ATM, lider na rynku centrów danych w kraju, robi „przegląd strategicznych opcji”. Jedna z ...

Polska firma zwalcza najgroźniejszy gang świata MS-13

Wrocławska spółka DataWalk ma klientów wśród amerykańskich stróżów prawa. Niemal każdy, kto się interesuje ...

Przybywa rekordowo dużo e-sklepów. Branża kwitnie

W pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło aż 2,8 tys. sklepów internetowych. To ...

Uber kupuje największego rywala na Bliskim Wschodzie

Uber ogłosił, że zamierza kupić firmę Careem z Dubaju za aż 3,1 mld dolarów. ...

Żyła złota czy bańka spekulacyjna? Młode firmy chcą być jak CD Projekt

W Polsce działa ponad 300 studiów deweloperskich. Mają ambitne plany, ale nie wszystkie odniosą ...

Facebook ma coraz więcej martwych użytkowników

W ciągu najbliższych 50 lat liczba użytkowników Facebooka, którzy zmarli przekroczy liczbę żywych. Naukowcy ...