Twitter kończy z politycznymi reklamami. A prezes wchodzi w nowy biznes

Bloomberg

Jack Dorsey, założyciel i prezes Twittera, ogłosił, że platforma kończy z reklamami politycznymi i zostają zakazane na jego platformie.

“Na polityczny przekaz trzeba sobie zasłużyć, a nie tylko go kupić” – tłumaczy w serii tweetów prezes Twittera. Zakaz politycznych reklam wejdzie w życie 22 listopada – tydzień wcześniej Twitter zaktualizuje swoją politykę. Decyzja wejdzie w życie niecały rok przed kolejnymi wyborami prezydenckimi w USA, które przypadają na 3 listopada 2020 r.

CZYTAJ TAKŻE: Zadziwiające praktyki Twittera. Popularni użytkownicy zalani reklamami

Zdaniem Dorseya internetowe reklamy to efektywne i potężne narzędzie, choćby z powodu możliwości dostosowania przekazu na poziomie indywidualnych użytkowników. Ich zalety są jednocześnie zagrożeniem dla polityki. Współtwórca platformy nie omieszkał w serii wpisów wbić w szpilę w swojego rywala, Facebooka. Dorsey zaznaczył, że Twitter nie ma zamiaru deklarować pracy nad polityką reklamową, jednocześnie przymykając oko na kłamstwa w przekazie pod warunkiem, że został on opłacony. W ten sposób Twitter chce rozwiązać jeden z najbardziej znanych problemów serwisu, czyli wpływania na użytkowników przez odpowiednio skonstruowane posty.

CZYTAJ TAKŻE: Polityczny sojusznik Trumpa pozywa Twittera za dowcipy i cenzurę

Prezes Twittera jest fanem kryptowalut i jak donosi „The Wall Street Journal” zainwestował nieujawnioną kwotę w startup CoinList. To platforma dla innych startupów, przez którą mogę one pozyskiwać fundusze na działalność m.in. przez sprzedaż swoich krytpowalutowych tokenów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skok przychodów Huawei. Czy sankcje nie działają?

Przychody Huawei wzrosły w drugim kwartale o 23 proc. w skali roku, sięgając 32,2 ...

Już nie smartfony, a ubieralne gadżety są hitem

Sprzedaż opasek medycznych, ubrań z elektroniką, a zwłaszcza smartwatchy rośnie coraz szybciej. Kategoria technologii ...

Facebook bierze się ostro za fake newsy

Społecznościowy gigant ogłasza wspólny projekt z Agence France Presse, który ma pomóc w weryfikowaniu ...

Są pierwsze polskie ofiary wojny handlowej USA z Chinami

Rośnie niepokój inwestorów giełdowych. Na wartości tracą akcje producentów gier komputerowych. Kiepskie nastawienie inwestorów ...

Polskie firmy sypną grami jeszcze wiosną

Do blisko 2,2 mld zł urośnie w tym roku polski rynek gier. Ich twórcy ...

Marta Osiak: Chcemy zostać partnerem numer 1

Z Martą Osiak, dyrektor Działu Dynamics w EIP SA (EIP), rozmawiamy o rozwoju oferty ...