Zadziwiające praktyki Twittera. Popularni użytkownicy zalani reklamami

Bloomberg

Twitter przyznał się do tego, że w przeszłości platforma była zaprogramowana tak, aby wyświetlać więcej reklam użytkownikom o mniejszej popularności.

Informacja o sposobach dobierania reklam pojawiała się tuż po wynikach finansowych za III kwartał 2019 roku, które mocno rozczarowały analityków. Firma obwinia o to właśnie problemy z produktami reklamowymi m.in. przychody z reklam były niższe niż oczekiwano.

CZYTAJ TAKŻE: Trump znów krytykuje Twittera. Na Twitterze

Dodatkowo błędy w funkcjonowaniu produktu Mobile Application Promotion, spowodowały obniżoną możliwość kierowania reklam do odpowiednich użytkowników. CNBC podaje, że reklamodawcy mogli docierać do odbiorców na podstawie wiedzy, którą uzyskali od Twittera. Mogli dowiadywać się m.in. o wersji systemu operacyjnego stosowanego w smartfonach, łączności Wi-Fi, operatorze komórkowym, a nawet mieli informacje o tym, czy urządzenie, z którego korzysta użytkownik jest nowe. Lecz zanim Twitter wysłał te informacje musiał prosić o pozwolenie. „To ustawienie nie działało zgodnie z oczekiwaniami”, powiedział Ned Segal, dyrektor finansowy Twittera. Okazuje się, że Twitter korzystał z tych uprawnień nawet jeśli użytkownicy nie wyrazili na to zgody.

Twitter deklaruje, że wciąż pracuje nad długoterminowym rozwiązaniem.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa bohaterka sieci. Po szlabanie na telefon tweetuje przez lodówkę

W oświadczeniu dla amerykańskiego portalu „The Verge” rzecznik Twittera poinformował, że w przeszłości użytkownicy z dużą liczbą obserwujących widzieli dużo mniej reklam niż ci mniej popularni. Niedawno jednak gigant mediów społecznościowych zmienił podejście do reklam.

W wyniku czego niektórzy użytkownicy Twittera już zauważyli wzrost liczby wyświetlanych promocji. Od tygodni bowiem popularni użytkownicy narzekają na zwiększającą się liczbę reklam na platformie. Wynika to właśnie ze zmiany zasad, które wcześniej minimalizowały ich liczbę.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Multikino nie czekało na serwis drukarek. Kupiło nowe

Sieć kin szybko wymieniła urządzenia Novitusa, które z początkiem roku uległy awarii, na sprzęt ...

Worek z nowymi gadżetami na święta

Elektryczne hulajnogi, smartwatche i inteligentne opaski wypierają drony, aparaty fotograficzne i drukarki do zdjęć. ...

Gra, w której wcielasz się w mordercę i gwałciciela. Gdzie są granice?

Produkcji ociekających przemocą i erotyką nie brakuje. Ale jeszcze chyba żadna nie wzbudziła tylu ...

Nowe technologie przyciągają freelancerów

W USA już ponad jedna trzecia pracowników to niezależni freelancerzy i kontraktorzy. W Polsce ...

Były pracownik Yahoo szukał pornografii. Włamywał się na konta kobiet

Włamał się do około 6 tysięcy kont w poszukiwaniu zdjęć i filmów erotycznych. Do ...

Cyfrowi giganci i naukowcy z MIT idą na wojnę z fałszywymi filmami

Facebook i jego partnerzy, m.in. Microsoft, chcą opracować technologię, która bez problemu wykryje fałszywe, ...