Niemiec oszukał Google. Stworzył sztuczny korek

YouTube, Simon Weckert

Mapy Google to świetne narzędzie dla kierowców, ale nie są niestety niezawodne. Udowodnił to niemiecki artysta za pomocą 99 smartfonów.

Simon Weckert ciągnął wózek wypełniony 99 smartfonami, na których włączył aplikacje Google Maps. Berliński artysta i performer, postanowił sprawdzić, co będzie, jeśli przejdzie z wózkiem po ulicach stolicy Niemiec. Zaczął od mostu Schilling. Najpierw mapa pokazywała, że droga jest przejezdna. Kiedy Weckert ruszył z telefonami droga na mapie w aplikacji zmieniła się na kolor czerwony, oznaczający korek. Teoretycznie mogło dość nawet do paraliżu komunikacyjnego Berlina, bo nawigacja Google w tym czasie kierowała kierowców w inne, niezakorkowane trasy.

CZYTAJ TAKŻE: Miliony fałszywych firm na mapach Google. Plaga oszustów

W wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung” Weckert powiedział, że na pomysł całej akcji „Google Maps Hacks” wpadł podczas demonstracji 1 maja. Wtedy to Google Maps pokazywało gigantyczny korek na Kreuzbergu, gdzie odbywał się wiec. Większość uczestników miała włączona aplikacje, co algorytm zinterpretował jako korek. Mimo, że ta część dzielnicy była właśnie zamknięta dla ruchu samochodowego. Podobna sytuacja była podczas protestów Hongkongu.

Performer chciał więc udowodnić, że bardzo łatwo jest oszukać algorytmy Google Maps. Wystarczy duża ilość smartfonów z aplikacją, by wywołać wirtualny korek. Podobnie można oszukiwać inne algorytmy, a za ich pomocą ludzi z nich korzystających.

CZYTAJ TAKŻE: Huawei obchodzi Google`a. Teraz czas na mapy

– Wierzymy, że mapy pokazują nam rzeczywistość i dopasowujemy naszą aktywność do tej rzeczywistości. Ona jednak tak naprawdę nie istnieje – powiedział Weckert w wywiadzie dla FAZ. Co więcej, jego zdaniem, tak samo ludzie zachowują się w innych aplikacjach, takich jak Airbnb czy Tinder. Dopasowują siebie do nich a nie na odwrót.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Twitter oznaczy posty z fałszywymi informacjami. Nawet te Trumpa

Serwis poinformował, że będzie oznaczać wszystkie tweety zawierające wprowadzające w błąd informacje lub zwykłe ...

Allegro rzuca wyzwanie Facebookowi. Rusza serwis społecznościowy

Platforma handlowa uruchamia serwis społecznościowy dla swoich klientów i sprzedawców, zapowiadane kilka miesięcy temu ...

Facebook zablokuje reklamy masek na koronawirusa

Gigant mediów społecznościowych walczy z falą reklam masek i innych produktów higienicznych, które wykorzystującą ...

Unia: trzecie uderzenie w Google’a

Google zapłaci 1,49 mld euro za nadużywanie dominującej pozycji na rynku pośrednictwa w reklamach ...

Coraz rzadziej wymieniamy smartfony. Co się dzieje?

Częstototliwość, z jaką wymieniamy smartfony na nowsze modele, spadnie. Przez Covid-19. Tak przewidują eksperci ...

„Avengers: Koniec gry” z rekordowym otwarciem. Film zarobił już miliard dolarów

Premiera najnowszej produkcji Marvela „Avengers: Koniec gry” przebiła wszelkie oczekiwania, ustanawiając nowy rekord w ...