Miliony fałszywych firm na mapach Google. Plaga oszustów

Bloomberg

Na mapach Google`a może być nawet 11 mln nieprawdziwych firm. Koncern uspokaja i twierdzi, że fałszywe profile są kasowane na bieżąco i to dzięki zgłoszeniom użytkowników.

„The Wall Street Journal” napisał, że sprawdził 20 najbardziej polecanych hydraulików w jednej z dzielnic Nowego Jorku. Okazało się, że na 20 profili aż 13 było fałszywych. W jednym przypadku dziennik opisał sytuację, kiedy to nieświadoma niczego klientka zamówiła usługę hydraulika przez Google Maps i zamiast certyfikowanego fachowca przyjechał mężczyzna w nieoznakowanym samochodzie, a za usługę zażądał wielokrotność zwyczajowej stawki. Kiedy klienta zaprotestowała zaczął być agresywny.

CZYTAJ TAKŻE: Miażdżące uderzenie Google`a w Huawei. Co zrobią Chińczycy?

Mapy Google to jedna z najpopularniejszych aplikacji na smartfony. Korzysta z nich ponad miliard ludzi na całym świecie. Informacje o firmach można nanieść na mapy samemu, co miało ułatwić życie przedsiębiorcom, ale także klientom. Niestety stało się narzędziem oszustów, którzy zakładają profile nieistniejących firm, albo zakładają profile konkurencji i celowo podają w nich nieprawdziwe dane kontaktowe. Niektórzy nieuczciwi przedsiębiorcy podszywają się też w ten sposób pod inne firmy.

Wciąż udoskonalane algorytmy Google nie są jednak w stanie wyłapać wszystkich nieprawdziwych firm na mapach. Według WSJ na Mapach Google jest 11 mln nieprawdziwych profili firm – to jest 5,5 proc. wszystkich. Tymczasem według danych koncernu w 2017 roku fałszywe profile stanowiły zaledwie 0,5 proc. wszystkich zaznaczonych – pisze portal „Techcrunch”.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

Google zapewnia, że walczy z oszustami i kasuje fałszywe oznaczenia oraz profile nieistniejących firm. Ma do tego specjalny zespół, który w ostatnich latach usunął 3 mln fałszywych kont, aż 90 proc. z nich na tak wczesnym etapie, że nie zobaczyli ich użytkownicy Google Maps. Systemy Google same zidentyfikowały 85 proc. usuniętych wpisów, a 250 tys. zostało zgłoszonych przez użytkowników. Firma wyłączyła także 150 tys. kont użytkowników, których uznano za agresywnych – to wzrost o połowę od 2017 roku.

Co roku na mapach pojawia się 200 mln nowych profili biznesowych. – Dlatego też Google szuka nowych, lepszych sposobów identyfikowania fałszywych kont i wpisów – zapewnia Ethan Russell zajmujący się w koncernie działem Map Google.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy smartfon od Google`a. Pokazali, bo wyciekł

– W tym roku wprowadziliśmy nowy sposób zgłaszania podejrzanych profili biznesowych i zaczęliśmy stosować szczegółowe sposoby kontroli w tych kategoriach biznesowych, w których zaobserwowaliśmy wzrost liczby prób oszustw – zapewnił Russell.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Facebook pozwany za dyskryminację

Portal społecznościowy znów w tarapatach. Tym razem giganta pozwał amerykański Departament Mieszkalnictwa i Rozwoju ...

Allegro zarabia krocie. Głównie dzięki prowizjom

Gigant e-handlu przy ponad 1,7 mld zł przychodów w 2018 r. miał ponad 230 ...

Brak wiedzy najczęstszą przyczyną obaw firm przed chmurą

Odsetek polskich przedsiębiorstw korzystających z usług chmurowych wzrósł w zeszłym roku o 6 pkt ...

Syn premiera Izraela wprowadza komunikator z Polski. Zyskał uznanie

Usecrypt z powodzeniem przeszedł testy izraelskich ekspertów ds. bezpieczeństwa. Polska aplikacja znalazła się w ...

Jadwiga Emilewicz: Polski eksport cyfrowy jest zbyt mały

Polska może dużo zyskać na rozwijaniu cyfrowego eksportu. Mamy się czym chwalić  – mówi ...