Dzięki nowej opcji użytkownicy Snapchata mogą skorzystać z treści stworzonych przez ekspertów z organizacji takich jak WHO czy Ad Council. Narzędzie „Here for You” ma na celu pomoc psychologiczną, gdy użytkownicy wyszukują tematy związane z lękiem, depresją, samobójstwem lub zastraszaniem.

CZYTAJ TAKŻE: Polska aplikacja dla wolontariuszy robi furorę na świecie

Rzecznik Snapchata, cytowany przez portal The Verge, napisał, że przeprowadzone badania wykazały, iż spotkanie z przyjaciółmi, zarówno offline jak i online, jest często najlepszym sposobem na radzenie sobie z samotnością i niepokojem. Z drugiej strony deklaruje, że użytkownicy Snapchata są głęboko zainteresowani zrozumieniem tych problemów i tym, w jaki sposób mogą wspierać przyjaciół, którzy się z nimi borykają.

Funkcja „Here for You” została po raz pierwszy zaprezentowana w lutym, a jej premierę przyspieszono.

Snapchat wcześniej oferował użytkownikom inne narzędzia związane z epidemią. Firma informowała o przebiegu pandemii w codziennym programie informacyjnym „Good Luck America”, a aplikacja regularnie udostępniała geofiltry zachęcające do mycia rąk i utrzymywania społecznej izolacji.