Reklama

Apple reanimuje płatności kodami QR. W Chinach są hitem

Apple pracuje nad nową funkcją Apple Wallet, która umożliwia użytkownikom przeprowadzanie transakcji za pomocą kodów QR. Taka metoda jest już bardzo popularna w Chinach.

Publikacja: 15.07.2020 08:33

Apple reanimuje płatności kodami QR. W Chinach są hitem

Foto: AFP

Firma Apple wydała drugą wersję systemu beta iOS 14 z niewielkimi zmianami systemu, w którym znajduje się ukryta i nieaktywna na ten moment funkcja pozwalająca użytkownikom dokonywanie płatności za pomocą kodów QR. Użytkownicy będą mogli uruchamiać płatności Apple Pay, skanując kody QR i tradycyjne kody kreskowe za pomocą aparatu telefonu.

Czytaj także: Zakupy bez kas to nie fantastyka

Choć kody QR istnieją już od lat, to zwłaszcza ostatnio wydawały się marginalnym rozwiązaniem. Jednak pandemia COVID-19 dała im nową młodość, ponieważ w ten sposób narzędzie do bezpiecznych transakcji bezdotykowych. W Polsce kody QR nie były do tej pory używane do płatności na dużą skalę, co nie oznacza, że ta funkcja niebawem się u nas nie przyjmie.

Według Pawła Działaka, prezesa Tpay, informacje dotyczące wprowadzenie płatności kodem QR przez giganta technologicznego Apple tylko potwierdzają nowy kierunek rynku. Kolejne firmy dołączają tę funkcję do swojej oferty. Walmart zmodyfikował swoją aplikację Walmart Pay, aby płynnie przetwarzać kody QR i działać całkowicie bezdotykowo. Kolejnym przykładem jest jedna z największych sieci aptek w USA Walgreens, która zaczęła również przyjmować płatności za pośrednictwem platformy Alipay.

Według danych z pierwszego kwartału br. korzystanie z QR kodu w WeChat wzrosło o 25,86 proc. w ujęciu rocznym pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. W okresie pandemii (od 23 stycznia do 6 maja) instytucje, firmy i osoby prywatne użyły kodów QR WeChat ponad 140 mld razy.

Reklama
Reklama

Czytaj także: Apple zaoferuje własną kartę kredytową

Paweł Działak dodaje, że ponowne podejście rynku do reanimacji kodów QR pokazuje jasny kierunek rynku płatności, który do 2027 r.  ma osiągnąć 4,68 bln dol. Oprócz technologicznych gigantów takich jak PayPal, który w maju wprowadził darmowe płatności kodami QR na 28 rynkach, zmiany widać w wielu branżach. Płatności tego typu wchodzą w inne obszary biznesu – platforma zamówień LevelUp nawiązała współpracę z dostawcą POS-ów Toast, aby akceptować płatności kodami QR za płacenie rachunków w restauracjach.

Płatności kodem QR można podzielić na dwie grupy: urządzeń działających online i offline. W przypadku pierwszej użytkownik po zeskanowaniu kodu QR zostaje przekierowany do strony www, gdzie dokonywana jest transakcja pozwalająca na np. wejście na siłownię. W drugim przypadku po odczytaniu kodu (aparatem lub aplikacją do czytania kodów QR) uruchamia się strona www, po opłaceniu komunikat systemowy (API) jest wysyłany do urządzenia, które już wie, że transakcja została zakończona pomyślnie i umożliwia wybranie produktu z maszyny vendingowej.

Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
„Przerażające”. McDonald’s wycofał reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama