Popularna aplikacja ostrzeże przed rasistami w firmie

Bloomberg

Aplikacja Yelp, która umożliwiają dzielenie się opiniami m.in. restauracjach, pozwoli użytkownikom na zgłaszanie „rasizmu”. „W Yelp cenimy różnorodność” – brzmi hasło pomysłu, który wspiera ruchy Black Lives Matter.

Dzięki Yelp można będzie tropić i identyfikować rasistowskie biznesy i ostrzegać konsumentów przed współpracą z nimi lub korzystaniem z ich usług. Aplikacja będzie też zachęcać do wspierania firm kierowanych przez Afroamerykanów i kobiety. Otrzymają one specjalny znak jakości.

CZYTAJ TAKŻE: Twitter walczy z rasizmem. Koniec z „panem”, „niewolnikiem”, „czarną listą”

Alert w sprawie rasizmu będzie dwustopniowy. Jeśli pojawi się informacja, że ktoś związany z daną firmą zostanie oskarżony o działanie rasistowskie, albo stanie się ofiarą ataku na tle rasowym to aplikacja umieści ostrzeżenie. Jeśli jednak będzie „absolutnie pewne” i udowodnione zachowanie rasistowskie, to Yelp oflaguje daną firmę, by ostrzec innych użytkowników przed tą firmą a także umieści link do wiarygodnych informacji na temat incydentu, czyli np. materiałów medialnych poświęconych danemu lokalowi. Platforma tymczasowo zablokuje również możliwość oceniania oskarżanej firmy przez konsumentów.

W specjalnym oświadczeniu wiceprezes Firmy Noorie Malika napisała, że klienci chcą być ostrzegani przed firmami, które zaangażowane są w działania rasistowskie. „Chcemy pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji odnośnie tego, gdzie wydają swoje pieniądze” – napisała w oświadczeniu.

Od 26 maja do 30 września Yelp umieścił ponad 450 ostrzeżeń publicznych na stronach firm oskarżonych lub będących celem rasistowskich zachowań – poinformowała firma. Akcja miała związek z ruchem Black Lives Matter.

CZYTAJ TAKŻE: SI ma ciągotki do rasizmu i homofobii

Jednak według krytyków tego pomysłu nowe narzędzie Yelp będzie można łatwo wykorzystać do zdyskredytowania konkurencji rzucając fałszywe oskarżenia. Platforma już miała problemy z fałszami oskarżeniami i nieprawdziwymi recenzjami niektórych firm. W zeszłym roku serwis usunął ponad 2 tys. kont publikujących nieprawdziwe recenzje.

Nie wiadomo jeszcze, czy funkcja zostanie udostępniona jedynie na amerykańskich stronach platformy, czy też globalnie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skype idzie na grupowy rekord

Popularny komunikator internetowy poinformował, że w jego rozmowach grupowych, audio i wideo, będzie mogło ...

Rząd USA wykorzysta dane z telefonów do śledzenia chorych

Wielkie firmy technologiczne wdrażają wiele działań, które mają pomóc w walce z rozprzestrzenianiem się ...

Drugie życie Pokemonów

Choć największy szał na wydaną w lipcu 2016 miejską grę Pokemon GO wykorzystującą technologię ...

Drony z karabinem maszynowym. Z 200 metrów trafią w piłeczkę

Jeszcze przed końcem roku armia turecka otrzyma drona wojskowego, wyposażonego w karabin maszynowy. Waży ...

Oxford Insights: Polska może być jednym z liderów w branży AI

Nasz kraj jest najlepiej przygotowanym do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) w ...