Koniec irytujących reklam w sieci? Google zapowiada przełom

Bloomberg

Lider na rynku internetowych wyszukiwarek deklaruje, że chce zwiększyć ochronę prywatności i zaprzestać śledzenia zainteresowań poszczególnych użytkowników.

To rewolucja. Dotąd, na jaką stronę byśmy nie weszli, zostawialiśmy ślad. To tzw. cookies (z ang. ciasteczka), które pozwalały na śledzenie naszych zainteresowań, identyfikowanie potrzeb, a wreszcie dokładne profilowanie. Dla reklamodawców było to wartościowe rozwiązanie, lecz dla internautów zdecydowanie mniej. Google to zmieni. W przeglądarce Chrome.

CZYTAJ TAKŻE: ałożyciel Google przenosi majątek do podatkowego raju

Gigant już w ubiegłym roku zobowiązał się do zaprzestania obsługi plików cookie stron trzecich. Kilka dni temu koncern opublikował na swoim blogu Ads & Commerce informację, w której szczegółowo opisał plany w tym zakresie. I wbrew podejrzeniom części sceptyków, nie planuje zastępować ciasteczek innych firm „alternatywnymi identyfikatorami do śledzenia na poziomie użytkownika”.

Co w zamian? Eksperci wskazują, że Google nie musi śledzić pojedynczych osób, gdyż śledzenie grupowe jest w rzeczywistości lepiej dostosowane pod kątem reklamodawców. To oznacza, że nadal będziemy śledzeni, ale nasze identyfikatory będą łączone z innymi użytkownikami o podobnych zainteresowaniach. Dopiero takie zanonimizowane dane, łączone w grupy, będę udostępniane reklamodawcom. Gdy zatem chcemy kupić samochód i szukamy go w sieci, reklamodawca nie będzie tego wiedział – otrzyma od Google tylko pakiet użytkowników o podobnym zainteresowaniu, i to im wyświetli dostosowaną reklamę. Dane indywidualne będą zatem chronione. Irytująca wielu internautów kwestia personalizowanych reklam jednak pozostanie bez zmian.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Huawei przytapiany przez Waszyngton. Czy konkurenci zyskali?

Ericsson i Nokia mają za sobą dobry kwartał. Szwedzi umocnili się w Chinach. Amerykańskie ...

Bitcoin pogrąża technologicznych gigantów z Nasdaq

Tegoroczna bessa na rynku kryptowalut skutkuje zmniejszeniem popytu na karty graficzne produkowane przez Nvidię ...

„100 innowacji stulecia”. Nadwiślański wizjoner i pionier kinematografii

„Ślizgawka w Łazienkach” była najprawdopodobniej pierwszym filmem nakręconym w Polsce. Mógł on powstać gdzieś ...

Firmy usługowe nowoczesnej gospodarki podbijają rynek pracy

Końcówka roku przyniosła szybszy wzrost zatrudnienia w innowacyjnych firmach z tzw. nowoczesnej gospodarki, co ...

Tapeta poprawi działanie wi-fi

„Inteligentna powierzchnia” stworzona przez naukowców z bostońskiego Massachusetts Institute of Technology może dziesięciokrotnie zwiększyć ...

Facebook ma coraz więcej martwych użytkowników

W ciągu najbliższych 50 lat liczba użytkowników Facebooka, którzy zmarli przekroczy liczbę żywych. Naukowcy ...