Reklama

Trump ma uzyskać mocną odpowiedź. Nadchodzi smartfon „Made in Europe”

Gigaset i Punkt, firmy z Niemiec i Szwajcarii, planują wypuścić własny smartfon oparty na niezależnym systemie Apostrophy. Projekt „Made in Europe” ma być próbą uniezależnienia się od wpływów Google, Apple i Chin.

Aktualizacja: 09.07.2025 23:04 Publikacja: 08.07.2025 10:07

Niemiecki Gigaset z systemem operacyjnym szwajcarskiej firmy rzuca wyzwanie smartfonowi od Trump Mob

Niemiecki Gigaset z systemem operacyjnym szwajcarskiej firmy rzuca wyzwanie smartfonowi od Trump Mobile. Co ważne, Chiny – w tle tej amerykańsko-europejskiej batalii o sprzęt „Made in Europe” i „Made in USA” – uniezależniają się od zagranicznych producentów

Foto: CLIVE MASON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

Na odpowiedź Europy na ogłoszony przez Donalda Trumpa smartfon „Made in USA” nie trzeba było długo czekać – wiele wskazuje na to, że na Starym Kontynencie doczekamy się analogicznego projektu: „Made in Europe”. I to nie jednego. Nowe urządzenia szykują dwie firmy, które połączyły siły – niemiecki Gigaset oraz szwajcarski Punkt. Ich urządzenia mają zadebiutować na rynku jeszcze przed końcem roku.

Budowa „prawdziwie amerykańskiego” smartfona i stworzenie jego rywali w UE to element coraz większej presji na suwerenność technologiczną. A w tle są Chińczycy, którzy zaczęli się zamykać na sprzęt telekomunikacyjny zza granicy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Ekstrawagancki król danych znów na szczycie. Ze swojej wyspy rzuca wyzwanie Muskowi
Globalne Interesy
Cios w OpenAI i Teslę. Gigant e-handlu pokazał „przełomową” AI i humanoida
Globalne Interesy
Firmy coraz częściej odwracają się od AI. W cenie znów człowiek, ale może być za późno
Globalne Interesy
Zaskakujący bojkot Spotify. Artyści usuwają muzykę
Globalne Interesy
Kwaśne jabłko po premierze. Apple straciło ponad 100 mld dol. przez nowego iPhone'a
Reklama
Reklama