Zatrudniamy ok. 500 pracowników w Krakowie oraz ok. 100 w stolicy. Tylko w 2019 r. wprowadziliśmy Uber Eats w 12 miastach, a niedawno wybraliśmy Polskę jako trzeci rynek w Europie, na którym uruchomiliśmy Uber Freight. Jesteśmy zaangażowani w rozwój miast, w których jesteśmy obecni, dlatego w maju udostępniliśmy w Krakowie Uber Green. Jest to przyjazna środowisku elektryczna flota pojazdów – bardzo ważny ruch dla całej branży. Prawie 27 proc. całkowitej emisji CO2 w UE pochodzi bowiem z transportu. Od premiery Uber Green „oszczędziliśmy” już kilkanaście ton dwutlenku węgla.
Rozwijamy również usługę Uber for Business dla firm. Wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów biznesowych, zarówno sektora MŚP, jak i dużych przedsiębiorstw. Obecnie jesteśmy w fazie aktywnego pozyskiwania klientów.
W związku ze zmianami w polskim prawie transportowym od stycznia kierowcy Ubera będą traktowani na równi z taksówkarzami. Jak te regulacje wpłyną na wasz biznes?
Nowelizacja ustawy położy kres podziałom między taksówkarzami a kierowcami Ubera. Przede wszystkim skorzystają na tym klienci, użytkownicy poszukujący nowoczesnych form transportu miejskiego. Mamy nadzieję, że nowelizacja otworzy też nowe możliwości przed kierowcami taksówek – współpraca z naszą platformą oferuje im elastyczność oraz dostęp do nowych klientów. Już teraz taksówkarze korzystają z naszej aplikacji, a po wejściu ustawy w życie spodziewamy się, że dołączy ich jeszcze więcej. Dostęp do olbrzymiej bazy klientów oraz efektywność platformy Uber sprawiają, że jest atrakcyjna dla taksówkarzy, którzy zamiast czekać bezczynnie na postoju, będą mogli wykonywać więcej zleceń. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że nadchodzące zmiany to długotrwały proces. Dlatego zachęcamy naszych partnerów do wyrobienia licencji – im szybciej tym lepiej. Zapewniamy im w tym celu wsparcie na każdym etapie i już od kilku miesięcy prowadzimy specjalną komunikację i szkolenia.
Rynek pracy w Polsce boryka się z brakiem dostępnej siły roboczej. To problem dla Ubera?
W 2019 r. liczba kierowców jeżdżących na platformie zwiększyła się o 30 proc., a liczba dostawców Uber Eats – podwoiła. Dane te pokazują, że mimo niskiego bezrobocia wciąż jesteśmy elastycznym, uczciwym i bezpiecznym rozwiązaniem, umożliwiającym zarabianie pieniędzy. Wyróżnia nas elastyczność i fakt, że zarówno kierowcy, jak i dostawcy sami decydują, ile chcą pracować – to pozostanie bez zmian.