Jak podkreśla Zucketberg nowa nazwa korporacyjna oddaje to, w jakim kierunku zmierza firma oraz to jaką przyszłość pragnie współtworzyć. - Zdecydowaliśmy się nazwać firmę “Meta” ponieważ oznacza to “beyond,” (“ponad”, “poza”) oraz oddaje nasze zobowiązanie do tego, aby budować technologie, które zabierają nas ponad to, co cyfrowy świat umożliwia teraz - mowi. To krok w podobnym kierunku co Google, które powołało spółkę-matkę Alphabet. Marka serwisu Facebook pozostanie.

Doroczne wydarzenie dla developerów czy analityków otworzył Mark Zuckerberg, współzałożyciel i dyrektor generalny Facebooka. Zaprezentował szereg nowości - wiele na etapie prac koncepcyjnych - związanych z grami i nową koncepcją metaverce/metawszechświata.

Facebook

- Niektórzy powiedzą, że to nie jest czas, aby skupiać się na przyszłości, i chcę przyznać, że istnieją ważne kwestie, nad którymi trzeba pracować w teraźniejszości. Zawsze tak będzie – powiedział Zuckerberg odnosząc się do trwających postępowań sądowych czy publicznych wysłuchań przed amerykańskim Kongresem czy brytyjskim Parlamentem. Sygnaliści pokazują, że firmie zależało wręcz na propagowaniu treści wzbudzających kontrowersje i negatywne emocje, ponieważ takie powodowały wzrost zaangażowania użytkowników, co przekładało się na wyższe wpływy reklamowe.

- Jesteśmy firmą która skupia się na tym, aby komunikować ludzi między sobą - mówił Zuckerberg. - Metaverse jest kolejnym etapem w naszym rozwoju - dodał.

Czytaj więcej

Mark Zuckerberg
Facebook odpowie za treści? Kongresmeni chcą też kontroli nad algorytmami

To na przykład wysyłanie swojego holograficznego obrazu na koncert z przyjacielem, który uczestniczy w prawdziwym wydarzeniu, spotkania przy wirtualnych stołach spotkań ze zdalnymi kolegami lub granie w gry ze znajomymi - a raczej ich awatarami.

Zuckerberg ogłosił również, że rozmowy z Messengera zbliżają się do wykorzystania technologii VR, planuje prowadzić wirtualny targ, na którym programiści mogą sprzedawać wirtualne towary i chce wprowadzić nowy ekran główny w Oculus Quest, aby czaty i gry w wirtualnym świecie były bardziej społecznościowe i intuicyjne. - Twoje urządzenia nie będą już w centrum uwagi – powiedział. - Zaczynamy dostrzegać, jak wiele z tych technologii będzie się łączyć w ciągu najbliższych pięciu lub dziesięciu lat. Wiele z nich będzie głównym nurtem i wielu z nas będzie tworzyć i zamieszkiwać światy, które są tak szczegółowe i przekonujące, jak tym na co dzień - dodał.

Firma ma również zreorganizować swoją działalność pod nową nazwą i być może zmieni tytuł współzałożyciela, Marka Zuckerberga. Zmiana może zdegradować Facebooka do tylko jednej z trzech głównych platform firmy – która obejmuje również Instagram i WhatsApp – zamiast nadrzędnej marki.

Autopromocja
FORUM ESG

Co warto wiedzieć o ESG? Jej znaczenie dla firm i gospodarki.

CZYTAJ WIĘCEJ

Ten ruch odzwierciedlałby misję firmy, aby być znanym nie tylko z mediów społecznościowych, ale także z rosnącą koncentracją na metawersie. Obserwatorzy wydarzenia w komentarzach zauważają, że jeszcze latem Zuckerberg wyśmiewał koncepcję metaverse jako przestrzeni podobnej do Internetu, w której użytkownicy (za pośrednictwem cyfrowych awatarów) mogą chodzić i wchodzić ze sobą w interakcje w czasie rzeczywistym. Teraz najwidoczniej zmienił nastawienie, ponieważ metaverse wydaje się być osią nowej strategii.

Facebook pracuje również na nowymi rozwiązaniami sprzętowymi jak okulary z AR. Wprowadził już na rynek we współpracy z marką RayBan prostsze o podstawowych funkcjach, które pozwalają robić zdjęcia czy nagrywać filmy. - Dbamy na prywatność wszystkich, okulary w momencie filmowania mają włączoną diodę LED, takiej opcji nie maja nawet smartfony - mówił Zuckerberg.