Dzieci nie zobaczą reklam zabawek erotycznych. Google ma naprawić wyszukiwarkę

Alphabet, właściciel Google poinformował, że poprawi egzekwowanie polityki reklamowej, uwzględniając wiek użytkownika. Reuters opisał, jak znalazł w swojej wyszukiwarce reklamy zabawek erotycznych, alkoholu i inwestycji wysokiego ryzyka.

Publikacja: 20.01.2022 13:02

Dzieci nie zobaczą reklam zabawek erotycznych. Google ma naprawić wyszukiwarkę

Foto: Adobe Stock

Wielka Brytania rozpoczęła we wrześniu ubiegłego roku egzekwowanie przepisów mających na celu ochronę dzieci przed śledzeniem w internecie. W odpowiedzi Google zaczął modyfikować ustawienia w swoich usługach w Europie i poza nią dla użytkowników poniżej 18 roku życia. Wśród środków, które zachwalał w sierpniu, było „rozszerzenie zabezpieczeń, aby zapobiec wyświetlaniu nastolatkom kategorii reklam wrażliwych na wiek”. Jednak według agencji Reutera zabezpieczenia nie do końca działają.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Globalne Interesy
„Złota kopuła” Trumpa ma ochronić Amerykę przed rakietami. Chce ją zbudować Musk
Globalne Interesy
Ogromna awaria Spotify. Nie działa na całym świecie
Globalne Interesy
Multimiliarder tworzy nowy serwis społecznościowy. To cios w Muska i Zuckerberga
Globalne Interesy
Meta wyszkoli AI na wpisach na Facebooku. Będą kontrowersje
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Globalne Interesy
Nie Trzaskowski, Nawrocki czy Mentzen. To ci kandydaci podbili internet po debacie