Po 12 dniach po przejęciu Twittera Mastodon miał już ponad 1,5 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, po tym jak ponad pół miliona użytkowników dołączyło do sieci od zmiany właściciela Twittera i to tylko jeden z przykładów. W raporcie firma Sensor Tower podaje, że tylko Mastodon odnotował około 322 tys. nowych pobrań ze sklepów z aplikacjami w USA po przejęciu Twittera (od 27 października do 7 listopada), co stanowi ponad 100 razy więcej niż średnio 3 tys. pobrań w poprzednich 12 dniach. Globalnie liczba instalacji aplikacji wzrosła o 657 proc. do 1 miliona w tym samym przedziale czasowym w porównaniu z 15 tys. w ciągu 12 dni wcześniej. Tymczasem w kolejnych dniach liczby te dalej szybko rosły.

Z kolei Metatext i Tootle wzrosły z mniej niż 1 tys. instalacji do odpowiednio 19 tys. i 7 tys. między tymi dwoma okresami.

Tumblr odnotował również wzrost liczby instalacji aplikacji w USA o 96 proc. z 47 tys. do 92 tys. w tych dwóch okresach. Ponadto globalna liczba instalacji wzrosła o 77 proc., ze 170 tys. do 301 tys.

Aplikacja społecznościowa CounterSocial wzrosła o 2300 proc. do 24 tys. instalacji w amerykańskich sklepach z aplikacjami w ciągu 12 dni po przejęciu Twittera i wzrosła o 3200 proc. na całym świecie.

Inna firma zajmująca się analizą aplikacji, data.ai zbadała globalny wzrost pobierania różnych aplikacji społecznościowych w okresie siedmiu dni po przejęciu (od 27 października do 2 listopada), a następnie porównano go z poprzednim siedmiodniowym okresem.

Dane udostępnione TechCrunch potwierdziły również znaczne zyski osiągnięte przez Mastodon i CounterSocial pod względem wzrostu globalnych instalacji między tymi dwoma okresami. Jak wykazała analiza, instalacje Mastodona wzrosły o 2200 proc., a CounterSocial o 1200 proc.

Czytaj więcej

Mastodon zagrożeniem dla Twittera? Pochodzący z Niemiec serwis eksplodował

Data.ai odkrył, że wiele innych aplikacji społecznościowych odnotowało wzrosty, wykraczające poza bezpośrednie alternatywy dla Twittera.

Obejmowały one David's Disposable (wzrost o 83 proc. w dwóch okresach), nFollowers (wzrost o 50 proc.), CocoFun (wzrost o 46 proc.), Substack Reader (wzrost o 24 proc.), Tribel (wzrost o 11 proc.), Tumblr (wzrost o 7 proc.) i Pinterest (wzrost o 2 proc.). W szczególności Substack reklamuje się jako społeczność społecznościowa po przejęciu Twittera, uruchamiając nawet nową funkcję dyskusji, która pozwala pisarzom i ich odbiorcom angażować się w wątkowe czaty. Dispo dobrze się bawił, trolując chaos na Twitterze w kilku tweetach i memach, takich jak ten, który celebrował fakt, że Musk nie jest właścicielem aplikacji Dispo.

Ale Data.ai pokazuje, że instalacje aplikacji Twitter wzrosły o 17 proc. po przejęciu. Sensor Tower  podaje, że Twitter odnotował 7,6 miliona globalnych instalacji i 502 tys. dol. wydatków konsumenckich w ciągu 12 dni po przejęciu, co stanowi wzrost z 6,3 miliona instalacji i 303 tys. dol. wydatków w poprzednim okresie 12 dni.

Te liczby dotyczące wydatków konsumentów należy jednak na razie traktować z przymrużeniem oka, ponieważ premiera Twitter Blue została wstrzymana po zaledwie kilku dniach. Nie ma powodu, by sądzić, że liczby te wskazują na razie na znaczny wzrost popytu na subskrypcję długoterminową.