Po 12 dniach po przejęciu Twittera Mastodon miał już ponad 1,5 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, po tym jak ponad pół miliona użytkowników dołączyło do sieci od zmiany właściciela Twittera i to tylko jeden z przykładów. W raporcie firma Sensor Tower podaje, że tylko Mastodon odnotował około 322 tys. nowych pobrań ze sklepów z aplikacjami w USA po przejęciu Twittera (od 27 października do 7 listopada), co stanowi ponad 100 razy więcej niż średnio 3 tys. pobrań w poprzednich 12 dniach. Globalnie liczba instalacji aplikacji wzrosła o 657 proc. do 1 miliona w tym samym przedziale czasowym w porównaniu z 15 tys. w ciągu 12 dni wcześniej. Tymczasem w kolejnych dniach liczby te dalej szybko rosły.
Z kolei Metatext i Tootle wzrosły z mniej niż 1 tys. instalacji do odpowiednio 19 tys. i 7 tys. między tymi dwoma okresami.
Tumblr odnotował również wzrost liczby instalacji aplikacji w USA o 96 proc. z 47 tys. do 92 tys. w tych dwóch okresach. Ponadto globalna liczba instalacji wzrosła o 77 proc., ze 170 tys. do 301 tys.
Aplikacja społecznościowa CounterSocial wzrosła o 2300 proc. do 24 tys. instalacji w amerykańskich sklepach z aplikacjami w ciągu 12 dni po przejęciu Twittera i wzrosła o 3200 proc. na całym świecie.
Inna firma zajmująca się analizą aplikacji, data.ai zbadała globalny wzrost pobierania różnych aplikacji społecznościowych w okresie siedmiu dni po przejęciu (od 27 października do 2 listopada), a następnie porównano go z poprzednim siedmiodniowym okresem.