Po przejęciu Twittera przez Muska skok pobrań innych aplikacji, ale i… Twittera

Szokujące wypowiedzi nowego właściciela i opłaty dla użytkowników spowodowały, że w ostatnich dniach alternatywne aplikacje społecznościowe i platformy mikroblogowe notują wzrosty zainteresowania liczone nawet w tysiącach procent.

Publikacja: 13.11.2022 09:58

Elon Musk pozdrawia swoich nowych użytkowników? Duża ich liczba jednak opuściła Twittera

Elon Musk pozdrawia swoich nowych użytkowników? Duża ich liczba jednak opuściła Twittera

Foto: Bloomberg

Po 12 dniach po przejęciu Twittera Mastodon miał już ponad 1,5 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, po tym jak ponad pół miliona użytkowników dołączyło do sieci od zmiany właściciela Twittera i to tylko jeden z przykładów. W raporcie firma Sensor Tower podaje, że tylko Mastodon odnotował około 322 tys. nowych pobrań ze sklepów z aplikacjami w USA po przejęciu Twittera (od 27 października do 7 listopada), co stanowi ponad 100 razy więcej niż średnio 3 tys. pobrań w poprzednich 12 dniach. Globalnie liczba instalacji aplikacji wzrosła o 657 proc. do 1 miliona w tym samym przedziale czasowym w porównaniu z 15 tys. w ciągu 12 dni wcześniej. Tymczasem w kolejnych dniach liczby te dalej szybko rosły.

Z kolei Metatext i Tootle wzrosły z mniej niż 1 tys. instalacji do odpowiednio 19 tys. i 7 tys. między tymi dwoma okresami.

Tumblr odnotował również wzrost liczby instalacji aplikacji w USA o 96 proc. z 47 tys. do 92 tys. w tych dwóch okresach. Ponadto globalna liczba instalacji wzrosła o 77 proc., ze 170 tys. do 301 tys.

Aplikacja społecznościowa CounterSocial wzrosła o 2300 proc. do 24 tys. instalacji w amerykańskich sklepach z aplikacjami w ciągu 12 dni po przejęciu Twittera i wzrosła o 3200 proc. na całym świecie.

Inna firma zajmująca się analizą aplikacji, data.ai zbadała globalny wzrost pobierania różnych aplikacji społecznościowych w okresie siedmiu dni po przejęciu (od 27 października do 2 listopada), a następnie porównano go z poprzednim siedmiodniowym okresem.

Dane udostępnione TechCrunch potwierdziły również znaczne zyski osiągnięte przez Mastodon i CounterSocial pod względem wzrostu globalnych instalacji między tymi dwoma okresami. Jak wykazała analiza, instalacje Mastodona wzrosły o 2200 proc., a CounterSocial o 1200 proc.

Czytaj więcej

Mastodon zagrożeniem dla Twittera? Pochodzący z Niemiec serwis eksplodował

Data.ai odkrył, że wiele innych aplikacji społecznościowych odnotowało wzrosty, wykraczające poza bezpośrednie alternatywy dla Twittera.

Obejmowały one David's Disposable (wzrost o 83 proc. w dwóch okresach), nFollowers (wzrost o 50 proc.), CocoFun (wzrost o 46 proc.), Substack Reader (wzrost o 24 proc.), Tribel (wzrost o 11 proc.), Tumblr (wzrost o 7 proc.) i Pinterest (wzrost o 2 proc.). W szczególności Substack reklamuje się jako społeczność społecznościowa po przejęciu Twittera, uruchamiając nawet nową funkcję dyskusji, która pozwala pisarzom i ich odbiorcom angażować się w wątkowe czaty. Dispo dobrze się bawił, trolując chaos na Twitterze w kilku tweetach i memach, takich jak ten, który celebrował fakt, że Musk nie jest właścicielem aplikacji Dispo.

Ale Data.ai pokazuje, że instalacje aplikacji Twitter wzrosły o 17 proc. po przejęciu. Sensor Tower  podaje, że Twitter odnotował 7,6 miliona globalnych instalacji i 502 tys. dol. wydatków konsumenckich w ciągu 12 dni po przejęciu, co stanowi wzrost z 6,3 miliona instalacji i 303 tys. dol. wydatków w poprzednim okresie 12 dni.

Te liczby dotyczące wydatków konsumentów należy jednak na razie traktować z przymrużeniem oka, ponieważ premiera Twitter Blue została wstrzymana po zaledwie kilku dniach. Nie ma powodu, by sądzić, że liczby te wskazują na razie na znaczny wzrost popytu na subskrypcję długoterminową.

Po 12 dniach po przejęciu Twittera Mastodon miał już ponad 1,5 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, po tym jak ponad pół miliona użytkowników dołączyło do sieci od zmiany właściciela Twittera i to tylko jeden z przykładów. W raporcie firma Sensor Tower podaje, że tylko Mastodon odnotował około 322 tys. nowych pobrań ze sklepów z aplikacjami w USA po przejęciu Twittera (od 27 października do 7 listopada), co stanowi ponad 100 razy więcej niż średnio 3 tys. pobrań w poprzednich 12 dniach. Globalnie liczba instalacji aplikacji wzrosła o 657 proc. do 1 miliona w tym samym przedziale czasowym w porównaniu z 15 tys. w ciągu 12 dni wcześniej. Tymczasem w kolejnych dniach liczby te dalej szybko rosły.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Globalne Interesy
Chiny nagle zablokowały dostawy podzespołów do Rosji. Zagrożona produkcja rakiet