Reklama

SpaceX bliski kosmicznego monopolu. Elon Musk traktuje go jak skarbonkę

Kosmiczna firma zwiększyła liczbę lotów do rekordowego poziomu, dostarczając w ciągu roku aż 80 proc. wszystkich światowych ładunków na orbitę. „WSJ" informuje, że kontrolujący SpaceX miliarder wykorzystał firmę do przejęcia Twittera (obecnie X).

Publikacja: 06.09.2023 09:07

Elon Musk zdominował rynek kosmiczny i snuje plany wysłania ludzi na Marsa

Elon Musk zdominował rynek kosmiczny i snuje plany wysłania ludzi na Marsa

Foto: Bloomberg

Elon Musk przedstawił na swojej platformie społecznościowej dane o udziale SpaceX w światowym rynku wynoszenia ładunków na orbitę. Wskazał też, że Chiny dostarczyły w tym czasie 10 proc. łądunków, a reszta świata razem wzięta, czyli głównie takie kraje jak Indie czy Japonia - pozostałe 10 proc.

W niedzielę miał miejsce już 62 w tym roku udany lot rakiety Falcon 9 firmy z satelitami na pokładzie. Miliarder ujawnił, że w przyszłym roku jego firma będzie odpowiedzialna za dostarczenie 90 proc. światowego ładunku, który trafi na orbitę. W poście założyciel SpaceX napisał, że firma „dąży do 10 lotów Falconem w ciągu miesiąca do końca tego roku, a następnie 12 miesięcznie w przyszłym roku".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Złowieszcza prognoza. Ekspansja AI to bezrobocie i narodziny „trwałej klasy niższej”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Globalne Interesy
Bańka AI 17 razy większa niż dot-comów z lat 90.? Ten analityk zszokował świat
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT w opałach. Pozwy, oskarżenia o monopol i rosnąca siła rywala z Google
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama