X traci reklamodawców. A Elon Musk do nich: „wyp…cie!”

Sytuacja wokół X (d. Twitter) coraz bardziej gęstnieje. Antysemickie wystąpienia Elona Muska doprowadzily do istnego exodusu reklamodawców. Muska najwyraźniej to jednak nie zraziło, postanowił obrazić firmy, które dotychczas zasilały budżet X.

Publikacja: 30.11.2023 10:42

Elon Musk kocha żarty i soczysty język. Tym razem może go to drogo kosztować

Elon Musk kocha żarty i soczysty język. Tym razem może go to drogo kosztować

Foto: Bloomberg

Już od momentu przejęcia popularnego medium społecznościowego przez kontrowersyjnego miliardera przychody reklamowe zaczęły spadać, a firmy i poważne instytucje coraz mniej życzliwie patrzyły na swoją obecność na platformie, na której publikowane są często kontrowersyjne treści, powielane często przez samego miliardera.

Elon Musk obraża reklamodawców

Musk nie jest głupcem i dobrze wie, że sytuacja jest bardzo poważna. Odpływ reklam to dla X być, albo nie być. Zresztą sam ostrzegł właśnie, że działania reklamodawców „mogą zabić firmę”, jeśli bojkot platformy będzie kontynuowany. Wizerunkowym ratowaniem biznesu miała być wyprawa miliardera do Izraela, ale wszyscy szybko o niej zapomnieli. Bo sam biznesmen dał ku temu powód – w środowy wieczór, podczas konferencji DealBook, wystąpił na scenie szokując po raz kolejny. Zachowywał się niczym komik prezentując kaskadę żartów na temat siebie i swoich firm, ale gdy debata zeszła na temat tego, czy X przetrwa bojkot, przestał się nerwowo uśmiechać i zaatakował biznesowych partnerów. – Jeśli ktoś będzie próbował mnie szantażować reklamami, szantażować pieniędzmi, to niech spier…. – powiedział.

Czytaj więcej

Neonazista okazał się Żydem. Musk pozwany za rozpowszechnianie kłamstw o studencie

To nie był przypadek. Te słowa mu się nie wymknęły. Mówiąc o reklamodawcach jeszcze raz wyartykuował: „Niech wyp…ją. Czy to jasne? Mam nadzieje, że jest”. I nie były to zdania rzucone bez adresata. Musk w swoim wywodzie „wyróżnił” bowiem dyrektora generalnego Disneya Boba Igera, który wcześniej tego dnia na scenie wspomniał, że nie chce, aby jego firma wiązał się z X. Musk, podczas gdy wyzywał reklamodawców zapytał: „Hej Bob, jesteś na widowni?”.

Zagrożony X

Analitycy uważają, że kontrowersyjne słowa Elona Muska mogą być gwoździem do trumny dla X. Lou Paskalis, założyciel firmy konsultingowej AJL Advisory, twierdzi, że dla marek prowadzących interesy z X „to zamyka rozdział” współpracy. – Nie zapomną tego – przekonuje w rozmowie a zgencją Reuters.

„New York Times” szacuje, iż już ponad 100 marek wstrzymało swoje reklamy na platformie. Według ekspertów X grozi aż 75 mln dol. straty do końca tego roku.

Czytaj więcej

Musk oskarża Żydów o spadek przychodów X. W sierpniu były jednak rekordowe
Globalne Interesy
„Złota kopuła” Trumpa nabiera kształtów. Takiego systemu obronnego jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Globalne Interesy
AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę w sieci czeka rewolucja
Globalne Interesy
Apple wprowadzi zupełnie nową kategorię sprzętu. To będzie starcie gigantów
Globalne Interesy
„Zabójca smartfonów" na horyzoncie. Wziął się za niego gigant AI
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Globalne Interesy
Donald Trump bije w Apple. Grozi potężnymi cłami
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont