To już wojna przeglądarek. Nowi gracze uderzyli w potęgi jak Chrome czy Firefox

Czy dotychczasowy prymat Google Chrome w sieci skończy się jak niegdyś dominacja Internet Explorera? Rynek wywrócić chcą niszowi gracze, a ich bronią jest m.in. sztuczna inteligencja czy możliwość blokowania reklam.

Publikacja: 27.05.2024 18:12

Rusza rewolucja w sieci – unijna ustawa o rynkach cyfrowych (DMA) wymusi na tzw. BigTechach otwieran

Rusza rewolucja w sieci – unijna ustawa o rynkach cyfrowych (DMA) wymusi na tzw. BigTechach otwieranie swoich platform na konkurencję. Przeglądarki stały się jednym z głównych celów

Foto: AdobeStock

Branża internetowych przeglądarek robi się coraz bardziej tłoczna. Takich liderów tego sektora, jak Google (Chrome), Mozilla (Firefox), Microsoft (Edge, który zastąpił niezwykle popularnego lata temu Internet Explorera) czy Apple (Safari) i Opera podgryzają mniejsi gracze. I robią to coraz skuteczniej. Pomagają im w tym unijne regulacje i boom na sztuczną inteligencją. Eksperci wieszczą, że można spodziewać się w efekcie zmian w układzie sił w branży. I nie byłby to pierwszy raz, gdy taka swoista wojna doprowadzi do istotnych przetasowań. Co ciekawe, areną walk o to, kto zagwarantuje internautom „okno” do świata online, staje się dziś Europa.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Globalne Interesy
AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę w sieci czeka rewolucja
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Globalne Interesy
Apple wprowadzi zupełnie nową kategorię sprzętu. To będzie starcie gigantów
Globalne Interesy
„Zabójca smartfonów" na horyzoncie. Wziął się za niego gigant AI
Globalne Interesy
Donald Trump bije w Apple. Grozi potężnymi cłami
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Globalne Interesy
Koniec Viaplay w Polsce. Skandynawowie odkryli karty. Co z abonentami?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont