Mowa o Bluesky, amerykańskim serwisie społecznościowym, którego baza użytkowników w ciągu ostatnich trzech miesięcy podwoiła się, a tylko w tym tygodniu wspięła się na pierwsze miejsce na liście przebojów App Store w USA.
Dlaczego użytkownicy X przenoszą się na Bluesky?
Ogromne zainteresowanie platformą w sklepie z aplikacjami Apple to efekt rezygnacji przez wielu użytkowników z X. Internautom nie spodobało się zaangażowanie właściciela serwisu Elona Muska w wyborach prezydenckich. Dawny Twitter nie tylko traci użytkowników, ale także partnerów biznesowych. Swoją działalność za pośrednictwem portalu Muska zawiesiła choćby brytyjska gazeta „Guardian”. W oficjalnym komunikacie o zamknięciu kont na X stwierdziła, że dziś – w kontekście obecności na platformie – przeważają „efekty negatywne nad pozytywnymi”.
Czytaj więcej
Elon Musk ma kolejny problem – topniejąca liczba użytkowników i reklamodawców, spadek wyceny platformy społecznościowej, którą kupił za 44 mld dol., a teraz to. Meta, właściciel Facebooka, rusza z bliźniaczym do Twittera projektem.
Niezadowolenie reklamodawców z X utrzymuje się jednak znacznie dłużej, bo już od momentu zakupu Twittera przez kontrowersyjnego miliardera. CNN podaje, że badacze odnotowują ostatnio wzrost wulgaryzmów na X, ograniczanie roli moderatorów, przywracanie zablokowanych kont, czy zezwalanie na rasistowskie treści. „Nastąpiła zmiana systemu weryfikacji platformy w stronę promocji każdego, kto skłonny jest zapłacić, niezależnie od tego, co zamieścił” – wskazuje CNN.
Na takim zamieszaniu korzystają konkurenci, a ostatnio zwłaszcza Bluesky. Platforma ta tylko w ciągu ostatniego tygodnia zyskała milion nowych rejestracji. A to daje jej łącznie już ponad 15 mln użytkowników. W gronie osób, które odeszły z X na rzecz Bluesky jest spore grono znanych dziennikarzy, jak Charlie Warzel z „Atlantic” , Mara Gay z „New York Times”, czy były prezenter CNN Don Lemon.