Netflix, największa samodzielna platforma streamingowa odnotowała nowy rekord. Liczba jej subskrybentów na koniec grudnia 2024 r. przekroczyła 300 mln. Tempo, w jakim amerykański potentat zwiększył grono płacących użytkowników i jednocześnie zyski pozytywnie zaskoczyło. Z wtorku na środę kurs akcji Netfliksa w handlu poza sesją zwyżkował o ponad 13 proc. (50 mld dol.). To oznacza, że kapitalizacja platformy (łączna cena za wszystkie akcje) na nowojorskiej giełdzie to już niemal 400 mld dol. Wyniki firmy za ostatni kwartał 2024 roku pozytywnie zaskoczyły na wielu poziomach.
Platformy streamingowe zaczynają pokazywać programy na żywo
Netflix (ale i jego konkurenci) coraz silniej wkracza na teren zarezerwowany wcześniej przez tradycyjnych nadawców telewizyjnych. W ostatnim kwartale minionego roku emisje transmisji sportowych, w tym koncert Beyonce w przerwie meczu piłki nożnej, zjednały mu rekordową liczbę nowych abonentów (było ich 302 mln, o 18,9 mln więcej niż na koniec września).
Czytaj więcej
Serial „Squid Game” przyniósł platformie Netflix blisko miliard dolarów. Sezony „Squid Game” 2 i 3 mają być „bardziej brutalne i niepokojące”, ale i dochodowe, m.in. dzięki rozbudowanym umowom franczyzowym. W końcu też porządnie zarobią twórcy serialu.
To ostatni raz, gdy platforma dzieli się danymi o użytkownikach. Regionem, w których ma ich najwięcej, bo ponad 100 mln na koniec grudnia jest EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Wzrosty notuje jednak wszędzie. Przestała tracić użytkowników w Ameryce Łacińskiej.
Abonament za Netflix drożeje. Gdzie o i ile?
Platforma nie przerywa przy tym podwyżek cen. Zapowiedziała przy okazji publikacji wyników, że podniesie je na rynkach Ameryki Północnej (w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), ale też w Argentynie i Portugalii. W stronę użytkowników Netflix wysyła tłumaczenie, że ceny podnosi z powodu większych wydatków na tworzenie treści. W Stanach Zjednoczonych w górę idzie cena najtańszego abonamentu – z reklamami oraz pakietu premium. Ten pierwszy podrożeje o dolara (14 proc.) do 7,99 dol. Pakiet premium zaś o 9 proc. do 24,99 dol.