Najbardziej wyczekiwany serial roku, kontynuacja serii, która biła rekordy w 2021 roku, będzie można oglądać od 26 grudnia. Pojawił się już zwiastun, dający wskazówki odnośnie do fabuły. Gi-hun Seong, czyli Gracz 456 (w tej roli Lee Jung-Jae), powraca, by zniszczyć od środka organizację, która zmusza ludzi do walki na śmierć i życie o wielkie pieniądze. I zakończyć grę raz na zawsze. Trochę to potrwa, skoro w 2025 roku ma się pojawić jeszcze trzecia odsłona serialu.
Netflix wyświetla już jego reklamy w wielu krajach świata, od telewizji po billboardy i wagony nowojorskiego metra, rozpoczynając jedną z największych kampanii promocyjnych w historii firmy. W centrum handlowym na Filipinach Netflix postawił replikę gigantycznej, dziwacznej lalki, która pojawiła się w pierwszym sezonie. Kilka głównych marek konsumenckich, w tym Crocs i Johnnie Walker, połączyło siły z firmą, aby stworzyć liczne produkty inspirowane „Squid Game”.
Czytaj więcej
Gra w kalmara ponownie pojawi się na ekranach – streamingowy gigant oficjalnie potwierdził, że nakręci drugi sezon hitowej serii. Pierwszy sezon obejrzało ponad 100 mln ludzi.
Mało brakowało, a udany start pogrzebałby wyciek nowych odcinków „Squid Game”, kiedy latem trafił na serwery serwisu Discord za sprawą użytkownika posługującego się pseudonimem Jace Jonson, który sam chwalił się dokonaniem „najpoważniejszego wycieku w historii streamingu” i zapowiadał kolejne. Netflix wciąż stara się ustalić jego tożsamość.
Jak Hwang Dong-hyuk wpadł na pomysł „Squid Game”
Pierwszy sezon „Squid Game” okazał się najczęściej oglądanym serialem w historii platformy Netflix z 130 mln widzów i ponad 1,8 mld godzin, które spędzili na oglądaniu koreańskiej produkcji w ciągu 28 dni od premiery. Serial wykazał się przy tym niezwykłą rentownością. Jak podawał „Los Angeles Times”, wyprodukowano go za około 2,4 miliona dolarów za odcinek, a przyniósł ponad 900 miliardów dolarów wpływów. To była jedna z najtańszych produkcji platformy. Jako jeden z pierwszych programów telewizyjnych z Korei Południowej stworzył przy tym globalną franczyzę, obejmującą wszystko, od reality TV po gry wideo.