Platformy streamingowe ostro walczą o kibiców. Co zaoferują Netflix czy Amazon?

Netflix i Amazon wydają już miliardy na prawa do transmisji sportowych – najważniejszej części biznesu nadawców telewizyjnych. To sposób na rzesze fanów i reklamodawców. Co na to władcy „szklanego ekranu”?

Publikacja: 15.01.2025 14:13

Iga Świątek rozegra mecze podczas Australian Open, transmitowanego m.in. na Max.com.

Iga Świątek rozegra mecze podczas Australian Open, transmitowanego m.in. na Max.com.

Foto: REUTERS/Francis Mascarenhas

Nawet 11 mld dol., czyli około 45 mld zł, wydadzą właściciele platform streamingowych na świecie na zakup praw do transmisji rozgrywek sportowych przez internet w 2025 r. – szacuje firma doradczo-analityczna Ampere Analysis. W ten sposób ich udział w całkowitym torcie praw do relacji wydarzeń sportowych szacowanym na około 47 mld dol. (195 mld zł) urośnie do 23 proc.

To skokowy wzrost w porównaniu z wydatkami na ten sam cel jeszcze pięć lat temu (2,8 mld dol.) i o 10 proc. więcej w porównaniu z zakończonym już 2024 r.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
USA podjęły decyzję w sprawie ograniczeń na sprzedaż chipów. Uderzały w Polskę
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa