Reklama
Rozwiń

Platformy streamingowe ostro walczą o kibiców. Co zaoferują Netflix czy Amazon?

Netflix i Amazon wydają już miliardy na prawa do transmisji sportowych – najważniejszej części biznesu nadawców telewizyjnych. To sposób na rzesze fanów i reklamodawców. Co na to władcy „szklanego ekranu”?

Publikacja: 15.01.2025 14:13

Iga Świątek rozegra mecze podczas Australian Open, transmitowanego m.in. na Max.com.

Iga Świątek rozegra mecze podczas Australian Open, transmitowanego m.in. na Max.com.

Foto: REUTERS/Francis Mascarenhas

Nawet 11 mld dol., czyli około 45 mld zł, wydadzą właściciele platform streamingowych na świecie na zakup praw do transmisji rozgrywek sportowych przez internet w 2025 r. – szacuje firma doradczo-analityczna Ampere Analysis. W ten sposób ich udział w całkowitym torcie praw do relacji wydarzeń sportowych szacowanym na około 47 mld dol. (195 mld zł) urośnie do 23 proc.

To skokowy wzrost w porównaniu z wydatkami na ten sam cel jeszcze pięć lat temu (2,8 mld dol.) i o 10 proc. więcej w porównaniu z zakończonym już 2024 r.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię