„Snajper” trafił do celu. Sukces gry

Akcje CI Games drożeją o 17 proc. na wieść o dobrej sprzedaży najnowszej gry tego studia. Będzie kontynuacja snajperskiej serii.

Publikacja: 16.01.2020 12:29

„Snajper” trafił do celu. Sukces gry

Foto: mat. pras.

Od czasu premiery, która odbyła się 22 listopada 2019 r., do dnia 12 stycznia 2020 r. grę „Sniper Ghost Warrior Contracts” kupiło ponad 250 tys. graczy. Dane dotyczą zarówno sprzedaży w postaci fizycznych nośników jak i cyfrowej.

„Sprzedaż przez pierwsze siedem tygodni od premiery utrzymywała się na zadawalającym poziomie w porównaniu z SGW3, którego sprzedaż była znacząco niższa z każdym tygodniem od premiery tej gry” – poinformował zarząd CI Games. Jest przekonany, że najnowsza gra będzie przynosiła firmie istotne przychody przynajmniej w latach 2020 i 2021.

CZYTAJ TAKŻE: CI Games podało dane sprzedażowe „Snajpera”. Sukces czy porażka?

„Odbiór najnowszej odsłony gry i jej sprzedaż pokazały, że nowa strategia spółki jest właściwa i daje istotną szansę na dalszy rozwój grupy kapitałowej w oparciu o nią” – podkreśla zarząd. Jednocześnie zasygnalizował, że studio wznowiło pracę nad roboczym tytułem „Tactical Shooter 2”, który będzie kontynuacją serii „Sniper Ghost Warrior”. Premiera tej gry możliwa jest jeszcze w 2020 r.

CI Games od lat rozwija snajperską serię. Trzecia część gry okazała się porażką i gracze oraz inwestorzy z niepokojem czekali na czwartą. Okazała się stosunkowo udana. Tuż po premierze otrzymała średnią ocen na poziomie 73 pkt na portalu Opencritic oraz 71 pkt na Metacritic. Generalnie oceny przyznawane grze przez recenzentów wahają się teraz od 50 pkt do 82 pkt.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie gry w zestawieniu globalnych hitów. Co jest teraz na topie?

Po fiasku trzeciej części gry wycena CI Games na GPW mocno stopniała. Premiera czwartej odsłony cyklu, choć udana, notowaniom pomogła w niewielkim stopniu. Dziś akcje zyskują 17 proc. i kosztują 0,9 zł. Nawet po uwzględnieniu tego wzrostu obecny kurs jest niższy niż jeszcze dwanaście miesięcy temu.

Od czasu premiery, która odbyła się 22 listopada 2019 r., do dnia 12 stycznia 2020 r. grę „Sniper Ghost Warrior Contracts” kupiło ponad 250 tys. graczy. Dane dotyczą zarówno sprzedaży w postaci fizycznych nośników jak i cyfrowej.

„Sprzedaż przez pierwsze siedem tygodni od premiery utrzymywała się na zadawalającym poziomie w porównaniu z SGW3, którego sprzedaż była znacząco niższa z każdym tygodniem od premiery tej gry” – poinformował zarząd CI Games. Jest przekonany, że najnowsza gra będzie przynosiła firmie istotne przychody przynajmniej w latach 2020 i 2021.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Gry & e-Sport
Rosyjska propaganda trafiła do hitowych gier wideo. Mają być „fajni i groźni"
Gry & e-Sport
CD Projekt zwalnia 100 osób. „Mamy zbyt dużo pracowników"
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Gry & e-Sport
Chiński gigant przejmuje kontrolę nad Techlandem
Gry & e-Sport
Upadek Pokemonów. Był hit, teraz są masowe zwolnienia