„Snajper” trafił do celu. Sukces gry

Akcje CI Games drożeją o 17 proc. na wieść o dobrej sprzedaży najnowszej gry tego studia. Będzie kontynuacja snajperskiej serii.

Publikacja: 16.01.2020 12:29

„Snajper” trafił do celu. Sukces gry

Foto: mat. pras.

Od czasu premiery, która odbyła się 22 listopada 2019 r., do dnia 12 stycznia 2020 r. grę „Sniper Ghost Warrior Contracts” kupiło ponad 250 tys. graczy. Dane dotyczą zarówno sprzedaży w postaci fizycznych nośników jak i cyfrowej.

„Sprzedaż przez pierwsze siedem tygodni od premiery utrzymywała się na zadawalającym poziomie w porównaniu z SGW3, którego sprzedaż była znacząco niższa z każdym tygodniem od premiery tej gry” – poinformował zarząd CI Games. Jest przekonany, że najnowsza gra będzie przynosiła firmie istotne przychody przynajmniej w latach 2020 i 2021.

CZYTAJ TAKŻE: CI Games podało dane sprzedażowe „Snajpera”. Sukces czy porażka?

„Odbiór najnowszej odsłony gry i jej sprzedaż pokazały, że nowa strategia spółki jest właściwa i daje istotną szansę na dalszy rozwój grupy kapitałowej w oparciu o nią” – podkreśla zarząd. Jednocześnie zasygnalizował, że studio wznowiło pracę nad roboczym tytułem „Tactical Shooter 2”, który będzie kontynuacją serii „Sniper Ghost Warrior”. Premiera tej gry możliwa jest jeszcze w 2020 r.

CI Games od lat rozwija snajperską serię. Trzecia część gry okazała się porażką i gracze oraz inwestorzy z niepokojem czekali na czwartą. Okazała się stosunkowo udana. Tuż po premierze otrzymała średnią ocen na poziomie 73 pkt na portalu Opencritic oraz 71 pkt na Metacritic. Generalnie oceny przyznawane grze przez recenzentów wahają się teraz od 50 pkt do 82 pkt.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie gry w zestawieniu globalnych hitów. Co jest teraz na topie?

Po fiasku trzeciej części gry wycena CI Games na GPW mocno stopniała. Premiera czwartej odsłony cyklu, choć udana, notowaniom pomogła w niewielkim stopniu. Dziś akcje zyskują 17 proc. i kosztują 0,9 zł. Nawet po uwzględnieniu tego wzrostu obecny kurs jest niższy niż jeszcze dwanaście miesięcy temu.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką